Preskoči na vsebino

PREDAVANJE / Barve in fotografija,
Barve kot koža vidnega sveta in fotografija kot vizualni spomin tretjega očesa
torek, 3. februar 2015, ob 18.00
Umetnostna galerija Maribor, Strossmayerjeva 6
predava: Vojko Pogačar, slikar in multimedialni umetnik

»Popolnoma vse karkoli lahko vidimo, je opisano z barvami. Barve zaznavamo čutno, podobno kot čustva in predstavljajo kožo našega vidnega sveta. Kadar se želimo vizualno izraziti, nam omogočajo prav vse, od oblikovanja zamisli, predstav do izražanja čustev. V tem izraznem smislu pa nam pomaga tudi logika tisočletne zgodovine raznoraznih ciklusov: dnevnih, letnih, življenjskih itd., ki so globoko (morda animalično ali gensko) zasidrani v naša življenjska izkustva in predstave, saj jih občutimo in izkušamo vsak dan, če se tega zavedamo ali ne. Ti ciklični pojavi predstavljajo pomemben vir pojmovnih predstav o naših življenjskih izkustvih in skozi to pojmovno optiko si bomo ogledali povezave z barvami. Tako se nam bo nenadoma, kot na pladnju, odprla logična, vsebinsko-pomenska povezava med ciklusi in barvami. S tem bomo naredili prvi korak v smeri gramatične artikulacije barvnega jezika, ki je sicer še v nastajanju. Posledično bodo ta spoznanja koristila tudi razvoju in razumevanju vizualno oblikotvorne govorice, ki je z vsakim dnem bolj prisotna v naših komunikacijah in medijih. Fenomen fotografije je neločljivo povezan z barvami in objektivno percepcijo, torej z natančnim in verodostojnim gledanjem, opažanjem, beleženjem, opisovanjem itd. Fotografija ima tako tudi posebno vlogo pri razcvetu vrste dandanašnjih znanosti o barvah, saj predstavlja nenadomestljiv medij za shranjevanje vizualne materije ter je naš eksterni vizualni in zgodovinski spomin. Ob vsem naštetem pa vsekakor ne bomo spregledali usodnih zgodovinskih in vsebinskih vplivov fotografije na razvoj likovne umetnosti.« (V. Pogačar)

Vojko Pogačar je študiral slikarstvo na ALUO, med leti 1992-1993 je živel in delal v Parizu. V osemdesetih je profesionalno deloval na področju grafičnega in industrijskega oblikovanja. Hkrati je raziskoval potenciale novih medijev kot so video in računalnik ter se povezoval z različnimi ustvarjalci (npr. neformalna skupina Margine). Razstavlja na številnih samostojnih in skupinskih razstavah doma in v tujini. Danes je izredni profesor na Fakulteti za strojništvo, smer inženirsko oblikovanje.

VLJUDNO VABLJENI!