Preskoči na vsebino

Hannes Gruber, Pregledna razstava slik in risb
Umetnostna galerija Maribor, Strossmayerjeva 6

Hannes Gruber se predstavlja z izborom slik, nastalih med leti 1988 in 2000 ter nekaj starejšimi risbami, ki opozarjajo na osnovno izhodišče njegovega slikarstva, to je krajino.
Gruber se je rodil leta 1928 v Obersiedenu v Švici. Med leti 1943 in 1951 je obiskoval Šolo za umetno obrt v Zürichu in se hkrati izpopolnjeval v grafiki v umetniškem institutu Orell Füssli. Leta 1954 je odprl atelje za grafiko in design v Zürichu, samostojno pa je pričel razstavljati leta 1968. Študijsko se je izpopolnjeval v Evropi in ZDA. Danes je Hannes Gruber uveljavljen umetnik z obširno bibliografijo, številnimi razstavami in deli v uglednih umetniških zbirkah.

Čeprav so v petdesetih letih, ko je avtor začenjal svojo ustvarjalno pot, v Švici, predvsem v Zürichu, obvladovali likovno sceno predstavniki konkretne umetnosti (Konkrete Kunst), je bil Gruber, tako po načinu razmišljanja kot odnosu do motiva, vselej bližji likovni ekspresiji. Gruber, ki sprva upodablja "idilične" kraje svojih bivanj, le-tem odjema njihovo turistično razgledniškost in jih preoblikuje v posredne podobe svojih lastnih psihičnih stanj. Intenzivna barvitost napoveduje drugo poglavje v Gruberjevi umetnosti, posvečeno barvi in zgolj barvi kot edini nosilki oblike ter predvsem kot ustvarjalki svetlobe, tako pomembni za umetnikov likovni izraz. Sedemdeseta leta prinesejo spremembo. Gruber postopno prehaja od "prevajanja" k "imaginaciji" oblik. Za prehod k abstrakciji je poleg dozorelosti misli potreboval tudi prostorski odmik. Žareča svetloba mediteranske Sicilije, ki briše ostre obrise predmetov in daje barvam povsem drugačno intenziteto, je pospešila njegov umik iz realnega prostora v prostor slikarske imaginacije, ki pa je še vedno vezana na krajinsko izhodišče. Omogoča mu stopnjevanje barvnih in svetlobnih vrednosti do maksimuma, saj je v zamejenem pogledu vse intenzivnejše, bolj izrazito. Gruberjev pogled na naravni kozmos je kot pogled znanstvenika skozi mikroskop - odkrije se mu nov svet, zaključen sam v sebi. To, kar znanstveniku ponudi narava, ustvarja za gledalca slikarjev čopič - mikrokozmos barvno svetlobnih lis, zajetih v krožnice, ki jih omejujejo, a so hkrati tako krhke, da se lahko vsak hip sesujejo in odprejo pot novi kompoziciji, novi sliki. Tako se niza umetnikova pripoved o življenju, o naravi in njeni ogroženosti, predvsem pa o barvi in svetlobi, saj brez njiju ne bi bilo slikarstva Hannesa Gruberja.

Avtor prisoten na otvoritvi.