Preskoči na vsebino

Kulturni centar Beograd /Likovna galerija in Javno kupatilo Beograd 

Umetniški projekt Dialog na pobudo Umetnostne galerije Maribor doživlja svojo tretjo izvedbo. Tudi tokrat je rezultat sodelovanja dveh institucij (Umetnostne galerije Maribor in Kulturnega centra Beograd), dveh kustosinj (Brede Kolar Sluge in Aleksandre Estele Bjelice Mladenovič) ter dveh umetnic (Ksenije Čerče in Anice Vučetič) s skupno idejo vzpostavljanja kreativnega dialoga na mednarodni ravni. Prvi del projekta Dialog bo izveden v Beogradu, instalacija Ksenije Čerče Liquid se bo povezala z znamenito in zapuščeno arhitekturo Javnega kopališča Beograd, Anica Vučetič pa razprostira svojo prostorsko postavitev Ponikanje v Likovni galeriji KCB. Čez nekaj mescev bo sledil drug del projekta, kjer se bosta obe prostorski instalaciji modificirali pod vplivom drugačnega prostora v Mariboru.

Kompleksen projekt Ksenije Čerče se ukvarja z raziskovanjem primarnih tem: fenomenologijo percepcije, strukturo vizualnega ter predvsem s fizično kratkotrajnostjo zvoka in svetlobe v sodobnih medijih. Formalna osnova videa in zvočnih kompozicij predstavlja ultrazvočni posnetek srca in ožilja, saj je prav digitalno ritmično tkivo edinstveno mesto stika in nedeljive povezave telesnega in mentalno zaznavnega. Zaznavanje v zvočnem video ambientu bo usmerjeno v prepoznavanje med prisotnim in odsotnim - prikritim spodbujevalcem pozornosti. Ključen vizualni element pa predstavljata dve veliki krožni video projekciji, ki z vrtenjem prenašata videoposnetek na celoten prostor v javnem kopališču. Gre torej za vizualne in sonorne podobe, ko arhitektura postaja vitalni del umetniškega dela ter tako kot umetničina dela v zadnjem času pozornost usmerja k umetniški integraciji urbanih prostorov ter oživljanju zgodovinskih arhitekturnih zgradb v mestu.

Anica Vučetič
se v svojem delu ukvarja s vprašanjem individualizacije in razmerjem med zunanjim in notranjim prostorom individuuma. V video delu Ponikanje bo s pomočjo simbola izvira oz. ponika, spirale, predstavila vznemirljiv proces ponikanja biti v samo vase. Umetnica uporablja sliko posneto pod gladino vode, ki zaznamuje vsrkavanje vode samo vase, ponikanje v tišino in praznino, s čim tudi poudarja enega izmed poglavitnih simbolnih pomenov vode kot središča obnavljanja, nezavednih energij, brez bezobličnih podob duše, skrivnostnih in nepoznanih motivacij. Koncentracija in dinamika gibanja poteka proti centru forme, da bi se v vzporednih projekcijah forma ponovno odvijala in širila k središču. Vrtinec je oblika, ki je zazrta v samo sebe in se osredotoča nase, da bi dosegla tišino in  praznino. Instalacijo Ponikanje sestavlja več vzporednih projekcij, razporejenih po prostoru Likovne galerije KCB.

Ksenija Čerče je diplomirala (1999) in magistrirala (2002) na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani na smeri slikarstvo in se predstavila na številnih razstavah doma in v tujini. Med leti 1988 in1996 je opravila študij na FNT TT (Oblikovanje oblačil in tekstilij). Leta 2003 je prejela Fulbrightovo štipendijo za izpopolnjevanje  v Združenih državah Amerike, kjer je magistrirala iz videa in sound arta (pri Liz Phillips) na Purchase College State University of New York. Deluje kot samostojna ustvarjalka na področju kulture in  trenutno ustvarja tako v mediju zvočne in video umetnosti kot na področju slikarstva.

Anica Vučetič
, rojena 2. septembra 1962 v Beogradu, leta 1986 je diplomirala na Fakulteti za likovno umetnost v Beogradu in opravila magisterij leta 1989. Je članica ULUS-a (Razširjeni mediji). Od leta 1986 je samostojna umetnica. Izvedla je več kot dvajset samostojnih in več kot osemdeset samostojnih razstav. Ukvarja se z objekti ter mioblinimi, ambientalnimi in video instalacijami.

kustosinji projekta: Breda Kolar Sluga in Aleksandra Estela Bijelica Mladenovič