Preskoči na vsebino

ETC. / Selling Out
UGM Kabinet, Strossmayerjeva ulica 6
8. marec–14. april 2024
otvoritev: petek, 8. marec 2024, 19.00

umetnice: Polina Davydenko, Santa France, Nika Kupyrova, Pita Projekt, Barbora Šimková
kuratorke: ETC. v sodelovanju z gostujočo kuratorko Tīno Pētersone

Razstava Selling Out je napoved istoimenske tretje številke revije ETC., ki je tematsko posvečena vprašanjem pogojev dela v svetu umetnosti in širše, komodifikacije in vpetosti v ter nezmožnosti izstopa iz sistema, ki od nas zahteva vse več in več. Ob tem se le redko ustavimo in podvomimo v osnovne predpostavke lastnega dela, kot so zakaj, za koga, za kolikšno plačilo in kaj je resnična teža tega, kar počnemo. Če bi se ustavili, bi morda ugotovili, da smo prepogosto slepi za sistemske okoliščine svojih življenj, kar pomeni toliko večje breme na plečih posameznika. Od dvajsetih umetniških projektov, predstavljenih v tokratni izdaji revije, je kolektiv ETC. izbral pet umetniških del, ki skozi različne medije kot so video, instalacija, fotografija in drugi, obravnavano temo naslavljajo zelo široko: od dela (in nevidnega dela) v polju umetnosti, feminističnega vidika delovnih pogojev na splošno do delovnih prostorov našega časa, ki zgovorno pričajo o položaju delavca danes.

Razstavo bo pospremila predstavitev nove številke revije ETC., ki bo izšla v sredini meseca marca, pogovor s članicami kolektiva Hano Čeferin, Ajdo Ano Kocutar in Laro Mejač ter vodstvo po razstavi.

ETC. je revija namenjena predstavitvi aktualne umetniške produkcije od Baltika do Balkana., ki povezuje umetnike, kuratorje, pisce in založnike s področja sodobne umetnosti. Revija z vsako številko obravnava aktualne tematike s področja družbe, okolja in umetnosti ter je tako zasnovana kot platforma za raznolike glasove in mnenja z območja Evrope, s čimer prispeva k širšemu razumevanju specifičnih problematik in rekontekstualizaciji zgodb, ki segajo onkraj državnih meja. Mednarodni razstavni cikel, ki spremlja revijo, pripravlja kuratorska ekipa, ki jo sestavljajo Ajda Ana Kocutar, Lara Mejač in Hana Čeferin, ki se jim ob tretji številki revije pridružuje gostujoča kuratorka Tīna Pētersone.

Polina Davydenko (1995) se je rodila v Ukrajini, vendar že od otroštva živi na Češkem. Študij je končala v fotografskem ateljeju Ivarsa Gravlejsa na FFA VUT v Brnu. Izobraževanje je nadaljevala na KASK v Gentu, FAMU v Pragi in okoljskem studiu FFA. Leta 2022 je bila nominirana za platformo Futures Photography. Večinoma se ukvarja z medijem fotografije, njeno delo pa se prekriva z mediji videa, zvoka in besedila. Ključna tema njenega dela je pripoved in njene različne oblike.

Santa France (1993) je latvijska digitalna umetnica, ki se osredotoča predvsem na raziskovanje potenciala 3D programske opreme in njene uporabe pri ustvarjanju spletnih kolažev, videov, animiranih slik .GIF ter digitalnih ilustracij. Diplomirala je na Univerzi Liepaja v Latviji na področju umetnosti novih medijev. Za njene skoraj fotorealistične, a nenavadne kompozicije sta značilna nemogoče nedotaknjena okolica ter kontrast med organskimi in umetnimi predmeti. Njena dela so bila objavljena v mnogih uglednih publikacijah, razstavljala pa je tudi na številnih razstavah v Latviji, Franciji, Španiji, na Portugalskem, Danskem, Irskem, v Romuniji in Združenem kraljestvu. Leta 2019 je prejela veliko nagrado na bienalu JCE v Parizu. Trenutno živi in dela v Berlinu.

Nika Kupyrova (1985) je vizualna umetnica in kuratorka z afiniteto do literature in jezika ter močnim zanimanjem za prostor in njegov pripovedni potencial. Po študiju na Edinburgh College of Art, Islandski univerzi za umetnost in Univerzi za uporabne umetnosti na Dunaju živi in dela na Dunaju ter v Pragi. Sodelovala je na številnih skupinskih in samostojnih razstavah, med drugim v dunajskem muzeju MUSA, galerijah EXILE in Belvedere 21 na Dunaju, centru sodobne umetnosti WIELS v Bruslju, galeriji RAVNIKAR GALLERY SPACE v Ljubljani, muzeju sodobne umetnosti Mattress Factory v Pittsburghu, LENTOS Kunstmuseum v Linzu in centru sodobne umetnosti MeetFactory v Pragi. Je prejemnica umetniške nagrade kardinala Königa (2023), promocijske nagrade mesta Dunaj za likovno umetnost (2023) in umetniške nagrade Erste Bank ExtraValue (2017).

Pita Projekt tvorita vizualni umetnici Nina Goropečnik (1993) in Rea Vogrinčič (1994). Predstavljen je bil na različnih razstavah v Sloveniji, med drugim v Carinarnici v Novi Gorici, Galeriji Alkatraz, Galeriji P74 in galeriji DobraVaga v Ljubljani ter v Galeriji Simulaker v Novem mestu in Galeriji Kiparskega oddelka Akademije za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani. V študijskem letu 2019–2020 sta umetnici zanj prejeli nagrado Akademije za likovno umetnost in oblikovanje. Leta 2023 je bil projekt nominiran za nagrado skupine OHO. Od leta 2020 je možno arhiv projekta spremljati tudi na spletni strani pita-project.com in na Instagram profilu @pita_project_250.

Barbora Šimková (1989) je umetnica, ki živi v Pragi. Trenutno študira na doktorskem programu na Akademiji za likovno umetnost v Pragi, kjer se ukvarja z izboljšanjem delovnih in študijskih pogojev članov akademske skupnosti, ki so starši. Njeno raziskovanje se osredotoča na vprašanja delovne, spolne in ekonomske neenakosti ter položaja skrbnikov v umetnosti. Diplomirala je na Fakulteti za likovno umetnost v Brnu v intermedijskem studiu (2019) z diplomsko nalogo, posvečeno združevanju študentov umetnosti za izboljšanje njihovega ekonomskega položaja in položaja v instituciji. Leta 2018 je na festivalu Ji.hlava IDFF predstavila svoj kratki film o pogojih praške stanovanjske politike. Sodelovala je v rezidenčnih programih na Norveškem, v Rusiji in na Slovaškem. Zavzema se za krajši delovni čas in višje plače. Je članica prostočasnega kolektiva Lilky_60200.