Preskoči na vsebino
30 €

Ognjen Ranković: Yugo logo
Grafična identifikacija v Jugoslaviji

Yugo logo je raziskovalni projekt, ki ga je leta 2019 začel beograjski grafični oblikovalec Ognjen Ranković. 
S to pobudo je želel ohraniti dediščino grafičnega oblikovanja. Osnova celotnega projekta Yugo logo je, da večina grafičnih simbolov, nastalih pred več kot pol stoletja, po sodobnih standardih še vedno velja za izjemno kakovostne rešitve. Pomemben je njihov vpliv na današnje (lokalno) oblikovanje, pa tudi na vzpostavljanje kolektivnih estetskih kriterijev, zaradi česar je raziskovalna tema – čeprav na videz arhaična – še zmeraj zelo aktualna.

Knjiga vsebuje več kot 400 znakov in logotipov iz nekdanje Jugoslavije, ki so nastajali od sredine 20. stoletja do devetdesetih let prejšnjega stoletja in služijo kot nekakšna »dvorana slavnih« nekaterim najpomembnejšim in najproduktivnejšim oblikovalcem na področju vizualnih komunikacij.

»V socialistični Jugoslaviji je bil industrijski oblikovalec anonimni arhitekt, delavec v industriji kot vsi drugi, medtem ko je bil grafični oblikovalec pogosto šolan umetnik, ki se je stalno ali občasno ukvarjal s komercialo. Z izjemo redkih posameznikov in kolektivov je bilo avtorstvo redko, če sploh kdaj, poudarjeno. Kljub pomanjkanju visokošolskih ustanov na področju oblikovanja (izven umetnosti ali arhitekture) pa je bilo oblikovanje res prisotno, široko vidno v vsakdanjem življenju državljanov. Ob poslušanju in zapisovanju pripovedi tistih, ki so sodelovali pri oblikovanju zgodovine jugoslovanskega oblikovanja, naletimo na podobne vzgibe in vzgibe. Vsi trdijo, da so želeli vsaj malo premakniti meje boljšega življenja in okusa. Radi so delali in ustvarjali; nikoli ni šlo samo za denar.«  (Sanja Rotter, 2023)

Avtor: Ognjen Ranković 
Založba: Radnja, Zagreb
Jezik: hrvaški in angleški
Dimenzije: 15 x 21 cm
Obseg: 241 strani
Izid: 2023
Cena: 30 €