Samo za moje oči
SAMO ZA MOJE OČI
Zbirka sodobne umetnosti in oblikovanja VJP
Slavija No 11, Ulica Vita Kraigherja 3, Maribor
otvoritev: četrtek, 11. aprila 2013, ob 19.00
RAZSTAVA JE PODALJŠANA DO 1. JUNIJA 2013!
umetniki: Ignasi Aballi, Ricci Albenda, John Armleder, David Byrne, Alejandro Cesarco, Nina Beier, Braco Dimitrijević, Angus Fairhurst, Bernard Frize, Thomas Grünfeld, Alexander Gutke, Jeppe Hein, James Hopkins, Chris Johanson, Martin Kippenberger, Alicja Kwade, Oliver Laric, Homas Locher, Kris Martin, Jonathan Monk, Sirous Namazi, Wilfredo Prieto, Dan Rees, Thomas Ruff, David Shrigley, Bob in Roberta Smith, Do Ho Suh, Ignacio Uriarte, Fredrik Vaerslev, Johannes Wohnseifer, Cerith Wyn Evans, Remy Zaugg
oblikovalci: Sergio Asti, Gijs Bakker, Ward Bennett, Andrea Branzi, Campana brothers, Pierre Charpin, Anne Marie Geurink, Johanna Grawunder, Ineke Hans, Shiro Kuramata, Dom Hans van der Laan, Lucas Maassen, Enzo Mari, Ingo Maurer, Jasper Morrison, Pierre Paulin, Gerrit Rietveld, Ettore Sottsass, Peter Traag, Robert Willson
Čeprav še nikoli ni bilo toliko zbirateljev sodobne umetnosti kot prav zdaj, življenje zasebnih zbirk v Sloveniji ostaja predvsem takšno, kot je vedno bilo: zasebno. In tako privatne zbirke kot nedostopni arhivi kreativnosti, posvečeni zasebnim užitkom lastnika in izključene od zunanjega pogleda, postajajo obsesiven predmet poželenja javnosti in močno pridobivajo na seksapilu. Ali je zasebno življenje umetniških del res tako bolj zanimivo in kje je še možna meja med mojim in našim v umetnosti, se sprašujemo na prvi javni razgalitvi intimnega odnosa zasebni zbiratelj in njegova umetnost. Zbirka VJP nastaja zadnjih 20 let in združuje svetovna imena vizualne umetnosti in dizajna od 70-ih let do danes. Obsega več kot 150 del avtorjev iz Evrope, ZDA, Južne Amerike in Azije. Zbirka VJP je zelo zasebna in močno nenavadna, čeprav brez težnje po ekscentričnosti in pretiravanju. Prej s svojimi dizajn in umetniškimi deli ponuja možno scenografijo za meniški red 21. stoletja. Meditativno, inteligentno, strogo in rahlo erotično. Vse to se zdaj za mesec dni razkriva javnosti!
Pri zbiranju umetniških del za Zbirko VJP gre za strnjene akvizicije zadnjih 10 let, ki so bile usmerjene predvsem v zelo sveža dela, redko starejša od parih let. Gibljemo se predvsem po polju neo-konceptualne umetnosti, med veliko beline, ostrim humorjem in jasnimi formami. Zbirka postreže z nič manj kot nepoboljšljivim »divjakom« Martinom Kippenbergerjem, s celo vrsto humornih intervencij YBA-jev (nekoč Mladih britanskih umetnikov), kot so Bob in Roberta Smith, Angus Fairhurst in David Shrigley, z mednarodnimi zvezdami z drugih celin, kot sta Korejec Do Hu Suh in ustanovni član Talking Heads David Byrne, ter vzhajajočimi upi sodobne art scene, kot so urugvajski umetnik Alejandro Cesarco, Belgijec Kris Martin, švedski umetnik Alexander Gutke ali Nemka poljskega rodu Alicja Kwade. V zbirki so pristala dela, ki hote ali instiktivno ustvarjajo nekakšno razdrobljeno naracijo in nas usmerjajo k specifičnemu branju del - k soočanju s serijo sodobnih vprašanj, opažanj in predlogov. Zbirka sodobne umetnosti se srečuje z zbirko oblikovanja, ki obsega številne raznolike izdelke, od drobnih predmetov do večjih kosov pohištva. Gre za objekte, ki ne pripadajo racionalnemu svetu industrijskega oblikovanja, temveč jih označuje jasno izražen koncept kot komentar duha časa. Ti izdelki so večinoma nastali kot omejene serije za specifične projekte ali kot eksperimentalni, pogosto ročno izdelani kosi pohištva. Zbirka obsega izdelke nizozemskih modernistov, kot sta Gerrit Rietveld in Dom van der Laan, objekte Ettore Sottsassa, Andrea Branzija in drugih protagonistov italijanskega oblikovanja osemdesetih let, sodobno avantgardno nizozemsko in belgijsko oblikovanje Petra Traaga, Gijsa Bakkerja in Lucasa Maassena ter klasike Shira Kuramate in Pierre Charpina. Izdelki v zbirki oblikovanja niso razumljeni kot neprecenljivi objekti na piedestalu, temveč so del življenja v vsakdanji uporabi.
Razstava v zadnjem nadstropju bivšega Hotela Slavija bo postavljena kot celostna instalacija, kot privatna scenografija oziroma labirint po zasebnih obsesijah. Ali kot je rekel Marcel Duchamp: »Polovico umetniškega dela ustvari umetnik, preostalo dokonča zbiratelj«.
kustosinji: Simona Vidmar, UGM in Maja Vardjan, MAO
Projekt so podprli: