Preskoči na vsebino

Razstavni salon Rotovž, Trg Borisa Kraigherja 3, Maribor

 

Damjan Švarc je fotograf mlajše generacije, ki je obiskoval študij vizualnega oblikovanja na Akademie fuer Beeldende Kunst v Rotterdamu. Profesionalno deluje predvsem na področjih gledališke in oglaševalske fotografije in je avtor več prodornih umetniških projektov. Med najodmevnejše razstave sodita serija radikalnih fotografij iz leta 1998, posnetih v klavnici in predstavljenih kot multivizija v mariborski Kibli ter ciklus fotografij podivjanih živali, preoblikovanih v visoko estetske podobe neukrotljive energije, predstavljen na skupinski razstavi po izboru Avrore Fonda Artisti Giovani Sloveni v Benetkah leta 2000.

Zvočni zid, njegov najnovejši ciklus fotografij, iz leta 2002, se presenetljivo posveča protihrupnim branikom ob avtocestah.

Protihrupni braniki so tisti potrošnji arhitekturni objekt, ki ga navadno zaradi njegove neuglednosti želimo čimbolj spregledati, Damjan Švarc pa se jim posveti z vso pozornostjo estetskega in pronicljivega pogleda. Branike je spremenil v estetizirano vizualno podobo, ki v svoji perfekciji in načinu prezentacije (gre za printe velikih formatov na svetlobnih poljih) uporablja prepoznaven jezik oglaševalskega designa. In nato, kakor pri reklamnih sporočilih, izpostavi sporočilo, pove zgodbo. Zgodbo o ultimativnem spreminjanju krajine neke dobe in o uveljavljanju nove, arhitekturne krajine, z novimi in vedno bolj samoumevnimi horizonti in vedutami, ki s svojo geografsko razširjenostjo združujejo precejšen del sveta in postajajo prepoznaven znak civilizacije iz zlatega obdobja avtocest, istočasno pa bodo v dobi neke nove generacije mobilov postali arheološki ostanki preteklosti. Podobe zidov so neznansko lepe, pravzaprav klasične razglednice z nekega popotovanja in potovanje po novi krajini in arheoloških razvalinah prihodnosti neverjetno vznemirljivo, tako zvočni zidovi svojo borno eksistenco spremenijo v fotografsko uspešnico.