Preskoči na vsebino

Selini
Sodni stolp, Pristan 8, Maribor 
5. julij–10. avgust 2025
otvoritev: sobota, 5. julij 2025, 19.00 
Ob otvoritvi bo umetnica izvedla zvočni performans.

kustosinja: Andreja Borin

Petra Kapš (a.k.a OR poiesis) je ena redkih umetnic v Sloveniji, katere delo temelji na zvočnih postavitvah/performansih in združevanju zvočnih in vizualnih praks. Na samostojni razstavi v UGM se predstavlja prvič, zaradi posebnih zvočno-prostorskih zahtev pa bo razstava umeščena v Sodni stolp. Petra Kapš je k sodelovanju povabila Nikosa Sotirelisa (Grčija).

Na razstavi v Sodnem stolpu Petra Kapš predstavlja več samostojnih del in delo v sodelovanju z Nikosom Sotirelisom, za tokratno priložnost povezanih v novo vizualno in zvočno celoto. Temeljna konceptualna os razstave je kozmična kača, Zemlja Kozmos, vibracije in frekvence, ki vplivajo na nas in svet okoli nas, a ostajajo (večinoma) nevidne in neslišne. V pritličju bo na ogled video-zvočno performativno delo Privlačnost. Petrifikacija. Inspiracijo zanj je umetnica našla v poetično enigmatičnem prostoru, pradavnih zemeljskih kamnitih bitjih pohorskega pragozda v bližini slapa Šumik. V prvem nadstropju bo predstavljena avtoričina intermedijska zvočna skulptura in večkanalna kompozicija SELINI, instrument tišine, ki se ukvarja s transformacijami agregatnih stanj vode, taljenji ledenikov ter geofonijo – globokim poslušanjem Zemlje ter njene mineralne snovnosti. Na balkonu Sodnega stolpa bodo predstavljeni zvočni videofragmenti iz avtoričinega obsežnega dela Nepovratna zanka. Kozmična transmisija ledenikov, ki se dotika izginjanja mističnih planetarnih bitij, ter tiski velikih formatov, ki utelešajo performativne kamnito-kozmične podobe, ustvarjanje s skenerjem, zrcalom, kamni in telesom umetnice, sledeče lunarnim ciklom. V strešno kupolo Sodnega stolpa bo prostorsko umeščena nova zvočna kompozicija grškega zvočnega umetnika Nikosa Sotirelisa. Kozmična sevanja prevladujejo v prostoru okoli nas kot neslišne frekvence v vesolju. Planeti, črne luknje in antropogene radijske transmisije proizvajajo zvoke, ki so zunaj slišnega obsega človeškega ušesa in potujejo skozi vesolje. Izhodišče prostorske umestitve zvočnega polja je oblika sonične kupole z žarčenjem in gibanjem zvoka skozi prostor. V odprtem ambientu Sodnega stolpa se zvočne kompozicije Petre Kapš in Nikosa Sotirelisa srečujejo, prepletajo, intervenirajo ena v drugo in ustvarjajo novo kozmično realnost.

Petra Kapš (a.k.a OR poiesis, rojena v Mariboru) je umetnica, skladateljica in raziskovalka na področjih bio-, geo- in hidroakustike, združuje življenje elementov in skrivnosti Zemlje z Arte Sonora, eksperimentalno glasbo ter vizualno-performativnimi praksami. Njena umetniška praksa razvija modalitete globoke pozornosti in prisotnega poslušanja/snemanja ter umetniška dela, ki izpostavljajo svetost vseh manifestacij življenja. Deluje v slovenskem in mednarodnem okolju. Je soustanoviteljica BIOM micro-editions, ustanovna članica združenja CENSE (Central European Network for Sonic Ecologies) in članica skupine JATA C ter kolektiva radio.earth. Živi v Mariboru ter po svetu na številnih umetniških rezidencah, ustvarja v lokalnem okolju in mednarodnem prostoru.

Nikos Sotirelis je grški arhitekt, kurator, avdiovizualni umetnik in skladatelj elektroakustične glasbe. Izstopa po svojem multidisciplinarnem pristopu, ki združuje zvok, prostor in tehnologijo, pri čemer zvok in arhitekturo dojema kot orodji za čustveno in izkustveno doživetje. Njegovo glasbo navdihujejo znanost, zgodovina, mitologija, vesolje, narava, akustična ekologija, kinematografska arhitektura, izgubljene civilizacije in neznano. Njegova praksa vključuje zvočna dela za gledališče, prostorsko specifične instalacije, eksperimentalne radijske oddaje, performanse in publikacije. Je ustanovitelj in kurator umetniške rezidence Nekubi, založbe Nekubi Tapes ter so-ustanovitelj Biom microeditions. Nikos Sotirelis je ustvaril številna inovativna elektroakustična dela, od katerih nekatera izstopajo po svoji konceptualni globini in eksperimentalnih pristopih.