Razstavni salon Rotovž, Trg Leona Štuklja 2

Tomo Brejc
(1975) v svojem avtorskem izrazu zavzema določen odmik od ustaljenih pristopov in je tako razvil lasten prepoznaven slog, ki ga uporablja v umetniški kot komercialni fotografiji. Leta 2000 je prejel 1. nagrado na natečaju revije Emzin za Fotografijo leta, kjer je predstavil delček svojega ciklusa Pozni čas, ki ga zaznamuje poglobljen pristop do izdelave portreta in vizualne izvedbe fotografije. Njegova neprekinjena in dolgotrajna ter najbolj prepoznavna fotografska serija Rekonstrukcije/Reconstructions, ki predstavlja neke vrste work in process, se odraža predvsem v t.i. režiranemu dokumentarizmu, slonečem na trdnem konceptualno zastavljenem ozadju. Brejc je bil eden prvih fotografov, ki je svoje likovno snovanje ustvaril na tako zelo dosleden in formalno izčiščen način, predstavljenem na veliko-formatnem fotografskem tisku. Njegove inscenirane podobe se lahko istovetijo tako s filmsko zgodbo kot naključnim motivom fotografa-dokumentalista, njihov značaj je subtilna, mnogokrat povsem iracionalna pripovednost, ki sproža več vprašanj kot jasnih odgovorov. V zadnjem času v Brejčevi fotografiji prihaja v ospredje metafizična motivika, sublimirani prizori narave ali umetelnega okolja človeške civilizacije, ki zasenčijo nekoč poudarjeno narativnost. Vidna pa je vse večja formalna doslednost in raziskovanje. Predstavljeni nenaslovljen ciklus fotografij iz leta 2008 ni dokončen in zaključen. Predstavlja novo smer v avtorjevem neprestanem formalnem raziskovanju fotografskega medija, njegovih neizmernih izraznih in izpovednih možnosti (Miha Colner).

Tomo Brejc (1975) je opravil študij filozofije in sociologije kulture na Filozofski fakulteti v Ljubljani, kjer je diplomiral z diplomskim delom Konec fotografije – ali le priložnost za premislek evropske vizualne kulture. V zadnjih letih deluje na področjih umetniške produkcije, modne fotografije ter teoretičnega pisanja: med leti 1999 in 2003 se je udejstvoval kot član uredniškega odbora revije Fotografija, kjer je objavil tudi vrsto strokovnih člankov s področja teorije fotografije, na področju fotografske produkcije pa sodeluje z mnogimi domačimi in mednarodnimi publikacijami ter agencijami.

Samostojne razstave:

2008 Fotografije /Photographs, Galerija Photon, Ljubljana; 2003 Fotografije /Photographs, Cankarjev dom, Mala galerija; Rekonstrukcije Galerija Equrna, Ljubljana.
Izbrane skupinske razstave: 2008 Viennafair, predstavljen s strani Galerija Photon; Photonic Moments III, Fotogalerie der Rathaus, Gradec; festival Triestefotografia, Trst, festival Monat der Fotografie, Dunaj; 2007 Photonic Moments III, Festival Mesec fotografije, Ljubljana; Viennafair, predstavljen s strani Galerija Photon; 2006 12 MFRU Mestna galerija, Ljubljana; 2005 25 peaces Euro Part, Sodobna umetnost Contemporary art from Europe Slovenska umetnost 1995-2005, Moderna Galerija Ljubljana; 2004 Breaking the Visual, Pavel Hause, Gradec; Signs of Time, Galerija Infra, Stockholm; znesena stvarnost/Objective delight, Grad Kodeljevo, Ljubljana 2003 Take care, Benetke, Galerija A+A salon sodobne slovenske umetnosti, Gospodarsko razstavišče, Ljubljana; Kreart  V, Loka pri Zidanem Mostu; Retrospektivna razstava dobitnikov prve nagrade Fotografija leta, Cankarjev dom; 2002 Images d 'Europe, Maison du Danemark, Pariz. 

Kustosinja razstave: Meta Kordiš, kustosinja UGM