Preskoči na vsebino

Razstava Parallel / Redko nedolžno, nikoli preprosto
UGM Studio, Trg Leona Štuklja 2
otvoritev: petek, 18. maj 2018, 19.00

otvoritveno vodstvo: petek, 18. maj 2018, 18.00 (v angleškem jeziku)

sodelujoči umetniki: Joséphine Desmenez (Francija), Philipp Meuser (Nemčija), Livia Sperandio (Italija), Nita Vera (Finska)
kustosinja razstave: Maria Faarinen (Finska)

Razstava predstavlja štiri mlade umetnike fotografe, ki so sodelovali v prvi fazi  mednarodnega programa izmenjave in mentorstva Parallel – Evropske platforme za fotografijo. Razstava prikazuje njihova najnovejša dela, nastala v letu 2018. 

Parallel je platforma, ki združuje evropske kulturne institucije s področja fotografije, z namenom izobraževanja in promocije nove generacije evropskih fotografov in kuratorjev. Platforma povezuje festivale in neodvisne organizacije z muzeji, galerijami in umetniškimi akademijami, da bi spodbudila pretok informacij in omogočila lažje sodelovanje. Platforma združuje 18 članov iz 16 držav in pokriva področje od Finske do Portugalske. V naslednjih štirih letih bodo člani platforme skupaj delovali v smeri ustvarjanja prepoznavne razstavne platforme za mlado evropsko fotografijo, razširjanja strokovnih znanj obetavnih umetnikov/kuratorjev in razvijanja novih povezav med mladimi ustvarjalci in institutcijami.

Eden izmed glavnih dogodkov prvega Parallel-nega leta 2017/18 je fotografska razstava mladih fotografov v organizaciji mladih kustosov, ki jo bomo od 18. maja do 16. junija gostili v UGM Studiu. Razstava Redko nedolžno, nikoli preprosto se z različnih vidikov loteva negotovosti in dvoumnosti. Izhodišče projekta predstavlja pogled na navadne in znane stvari z novimi očmi. 

Ko gre za vrednote, politiko ali religijo, smo večinoma pripravljeni sprejeti dejstvo, da se nazori ljudi in njihovi pogledi na svet razlikujejo med seboj. Kako pa je pri vsakdanjih stvareh: krajih, predmetih, ljudeh, celo naših lastnih čustvih in spominih? Ali tudi ti dopuščajo različne razlage? Ali tudi pri njih pogrešamo trdno, trajno jedro? V luči vsakdanjega razuma verjamemo, da vemo, kaj je resnično. S tem naše vsakdanje življenje poteka nezapleteno in gladko. Zato je lahko zavračanje nekaterih resnic zastrašujoče. Vendar pa zvedav um lahko ugotovi, da se za pripravljenimi odgovori skriva širše obzorje možnosti. Kajti, če nič ni gotovo, je vse še mogoče.   

Joséphine Desmenez (rojena 1993, Francija) fotografira portrete na način, ki odstopa od običajne prakse in predvsem od pravil, ki veljajo za družbene medije. Umetnica poskuša uloviti trenutke nepopolnosti in izgube nadzora, da bi razkrila ranljivost modelov.

Philipp Meuser (rojen 1986, Nemčija) presaja sediment zgodovine in mitologije na eni izmed najbolj priljubljenih turističnih destinacij v Nemčiji. Današnji otok Rügen se ponaša z vznemirljivo zgodovino, a kakšen pomen ima preteklost v geografskem smislu? Ali obstajajo, razen sedimenta, ki ga raziskujejo arheologi, tudi druge sledi preteklosti? In če je bil kraj v preteklosti mističen, ali tam še obstaja kaj resnične magičnosti?

Livia Sperandio (rojena 1991, Italija) skozi fotografijo raziskuje načine zaznave. Kakšno je razmerje med vsakdanjim predmetom in njegovo fotografsko upodobitvijo? Običajen predmet v vsakdanji rabi je lahko tako banalen, da postane skoraj neviden. Ali je taisti predmet na fotografiji lahko nekaj drugega, nekaj, kar opazujemo ali zaznavamo drugače?

Nita Vera (rojena 1986, Finska) je napisala avtofiktivne ljubezenske zgodbe ter za ustvarjanje tekstovne podlage sodelovala s psihoterapevti in z gledališkimi ustvarjalci. V intenzivnem delovnem procesu se je potopila v lastne izkušnje iz psihološkega in fizičnega vidika. Projekt izpostavlja spomine in zgodovine kot zgodbo, ki jo je večkrat pripovedovala in vedno znova interpretirala. V okviru projekta Nite Vere bi se naslov razstave zlahka nanašal na ljubezen in odnose. In prav tako bi lahko označeval fotografijo. Obe sta namreč “redko nedolžni in nikoli preprosti”. Vendar pa se naslov prvotno nanaša na gledališko igro Oskarja Wilda Važno je biti resen (1895) in na izvirni citat, ki se v celoti glasi: Resnica je redko nedolžna in nikoli preprosta.

Maria Faarinen (Finska, 1981) je umetnostna zgodovinarka, kustosinja, piska in mati z redno zaposlitvijo. Leta 2007 je diplomirala na Univerzi Jyväskylä in je odtlej zaposlena v Finskem muzeju fotografije: sprva je delala na oddelku zbirk, danes pa je kustosinja razstav. Finski muzej fotografije spodbuja fotografsko umetnost in kulturo na Finskem z razstavami, upravljanjem zbirk, raziskavami, izobraževanjem in s široko paleto javnih in skupnostnih programov.

Več o razstavi

Parallel je podprt s strani programa Kreativna Evropa, ki ga razpisuje Evropska unija.

VABLJENI!

Fotografije za objavo v visoki resoluciji:
Joséphine Desmenez, Izpolnjeni, 2018
Joséphine Desmenez, Izpolnjeni, 2018
Joséphine Desmenez, Izpolnjeni, 2018
Joséphine Desmenez, Izpolnjeni, 2018
Livia Sperandio, Iz votline, miza, lepilni trak, trdi disk, pisalo, dnevnik, 2018
Livia Sperandio, Iz votline, stena, polica, posoda s pokrovom, kristalna skleda, 2018
Livia Sperandio, Iz votline, stena, pipa, umivalnik, milo, posodica za milo, čopič, brisača, 2018
Philipp Meuser, Čakajoč na Bujan, Upodobitve narave II, 2018
Philipp Meuser, Čakajoč na Bujan, Upodobitve narave III, 2018
Philipp Meuser, Čakajoč na Bujan, Arheologija I, 2018
Philipp Meuser, Čakajoč na Bujan, Zgodovinska pokrajina I, 2018
Philipp Meuser, Čakajoč na Bujan, Zgodovinska pokrajina III, 2018
Philipp Meuser, Čakajoč na Bujan, Beli konj, 2018
Nita Vera, Nedokončan scenarij, 2018
Nita Vera, Nedokončan scenarij, 2018
Nita Vera, Nedokončan scenarij, 2018
Nita Vera, Nedokončan scenarij, 2018