Umetnina za s seboj / Nataša Prosenc Stearns - Obala
100+ Vrhunci iz Zbirke UGM

Vsak teden si iz naše galerije odnesite umetnino za s seboj, ki jo lahko spoznate tudi preko zvočnega opisa tukaj ali videa tukaj. Kot četrto umetnino za s seboj vam predstavljamo dokumentarec Obala umetnice Nataše Prosenc Stearns.  

Vsak teden si iz naše galerije odnesite umetnino za s seboj, ki jo lahko spoznate tudi preko zvočnega opisa tukaj ali videa tukaj. Kot četrto umetnino za s seboj vam predstavljamo eksperimentalni dokumentarec Obala umetnice Nataša Prosenc Stearns. 

Kratek digitalni video Obala je niz kadrov, ki prikazujejo vsakdanje dogajanje v soseski Venice Beach v Los Angelesu, kjer slovenska videastka in filmska režiserka Nataša Prosenc Stearns živi od 90-ih let. V izrazitih barvah, rahlo zrnati strukturi in zamegljeni perspektivi avtorica izmenjuje divje, kaotične prizore z mirnimi, skoraj opustelimi kadri te prostrane obale. Obalo je Nataša Prosenc Stearns posnela, potem ko je končala podiplomski študij filma in videa na California Institute of the Arts v Los Angelesu in že posnela svoj prvi hollywoodski celovečerec.

Avtorica je pred ameriško izkušnjo delala predvsem kot videastka. Izhajala je iz performativnega telesa in z videoinstalacijami razvijala abstraktne ambiente. Po filmski oz. hollywoodski izkušnji sledimo povečanemu interesu avtorice za eksperimentiranje s filmskim orodjem in jezikom. Pri Obali je Prosenčeva združila digitalno kamero in filmske leče z adapterjem za spreminjanje filmskih sličic v digitalni signal ter tako razvila lastno snemalno tehniko. Poleg tega je Obala avtoričin hommage njenemu najljubšemu režiserju, francoskemu filmarju novega vala Éricu Rohmerju, prepoznavnem po kadrih s peščenimi plažami, prostrano modrino in z veliko sonca.

Simona Vidmar