Preskoči na vsebino

Tiskovna konferenca, Predstavitev dobrodelne akcije Točke za kulturo
Umetnostna galerija Maribor, Strossmayerjeva 6
petek, 13. marec 2009, ob 11.00

Vljudno vabljeni na tiskovno konferenco, kjer bomo predstavili rezultate uspešne dobrodelne akcije v organizaciji Leo kluba in Rotaract kluba iz Maribora v sodelovanju z UGM, Točke za kulturo, ki se je odvijala 17. februarja 2009 v Bowling centru Strike. Projekt je bil namenjen zbiranju sredstev za odkup pomembnih umetniških del za stalno zbirko Umetnostne galerije Maribor oz. podpori pri kakovostnem razvoju in razširitvi galerijske zbirke moderne slovenske umetnosti. V UGM z veseljem sporočamo, da bomo z doniranimi sredstvi odkupili deli dveh osrednjih slovenskih likovnih umetnikov, Prešernovih nagrajencev, kiparja Slavka Tihca in slikarja Zmaga Jeraja.  

O odkupljenih delih:

Slavko Tihec (1928-1993), Anagram EF I, okrog 1981, temno lužen in bronsiran les
UGM hrani lepo število Tihčevih del vseh faz od zgodnejših figuralnih del, semaforjev in maket za spomeniško plastiko do Aquamobilov, kontejnerjev in rastrskih portretov. Novo pridobljeno delo Anagram EF I iz temno luženega lesa pomeni pomembno dopolnitev umetnikovega opusa v stalni zbirki UGM in avtorja predstavi v šaljivi luči. Za izhodišče svoje skulpture je namreč Tihec vzel besedo, ki označuje medčloveško erotično dejavnost. Kljub provokativni zamisli pa ta vidik ne stopa v ospredje. Prevladuje umirjena likovna estetika in avtorjev občutek za stopnjevanje volumnov.  

Zmago Jeraj (r. 1937), 2001, oglje, olje, platno
Zmago Jeraj je umetnik s predznakom univerzalnega ustvarjalca, ki se uspešno potrjuje v risbi, grafiki, ilustraciji, grafičnem oblikovanju, scenografiji, fotografiji in še posebej v slikarstvu, ki mu je vseskozi  namenjal največ pozornosti. Umetnikova  slika iz leta 2001(ena izmed Jerajevih značilnosti je, da svojih del ne imenuje) je naslikana v posebni tehniki, ki jo je pričel sistematično uporabljati in razvijati v poznih 90. letih. Gre za povezavo oglja in olja na platnu. S to tehniko je umetnik uveljavil belo barvno prevlado in na njej izpostavil slikarsko podrisbo.