Preskoči na vsebino

Stojan Kerbler − retrospektiva / zadnje vodstvo po razstavi
UGM, Strossmayerjeva ulica 6
sobota, 2. november 2019, 11.00

vodi: Andreja Borin, višja kustosinja v UGM
 
Umetnostna galerija Maribor vas vabi na zadnje vodstvo pred zatvoritvijo retrospektivne razstave Stojana Kerblerja.

Stojan Kerbler (r. 1938) je osrednje ime slovenske fotografije. Izjemen je tako njegov prispevek k slovenski fotografiji ko tudi njegov doprinos pri zbiranju dokumentarnega gradiva povezanega s fotografijo. S fotografijo se je začel ukvarjati leta 1953 v Fotoklubu Ptuj. V času študija v Ljubljani je s prijatelji ustanovil študentsko Fotogrupo ŠOLT. Po končanem študiju, od leta 1965 je bil član Fotokluba Maribor in tudi član avantgardne fotografske skupine Mariborski krog (1971 – 1974), ki je s prvo razstavo leta 1971 v Razstavnem salonu Rotovž močno odmevala v slovenskem in tedanjem jugoslovanskem prostoru. Leta 1969 je bil Kerbler prvič proglašen za najboljšega razstavljalca v Sloveniji in 1970 v Jugoslaviji. Ta prestižni naslov je obdržal kar ducat let. Je prejemnik visokih slovenskih nagrad kot so: nagrada zlata ptica (1971), nagrada Prešernovega sklada (1979), Valvazorjevo priznanje (1994) in Ažbetovo priznanje (1995) – to pa je le delček izmed več kot petstotih nagrad in priznanj, ki jih je prejel doma in v tujini. Je velik poznavalec starejše slovenske fotografije, še posebej zaslužen za raziskave opusa Frana Krašovca. Živi in dela na Ptuju in na Ptujski Gori.

Retrospektiva, ki je ob umetnikovi osemdesetletnici nastala pod okriljem Moderne galerije v Ljubljani zajema vse faze Kerblerjevega razvoja: od prvih fotografij domačinov s Ptujske Gore s konca petdesetih let in fotografij iz študijskega obdobja v Ljubljani, preko Portretov s ptujskih ulic do dveh izjemnih ciklov Haložani in Koline, s katerima je utrdil prepoznaven osebni slog in si pridobil tudi mednarodno prepoznavnost. Haloze in Haložani so dolgo ostale njegov najljubši motiv, podobe Haložanov pa so se preko njegovih fotografij zasidrale tudi v naši splošni zavesti. Razstava se zaključuje s tovarniško fotografijo in ciklom Dvorišča v kateri se Kerbler od ljudi obrača v notranjo tišino in tišino izpraznjenih dvorišč starodavnega Ptuja.

Razstavo dopolnjuje izbor odličnih originalnih srebroželatinskih fotografij, kaširanih na iverno ploščo, ki so večinoma nastale v sedemdesetih letih preteklega stoletja in ki jih je avtor leta 2017 podaril Umetnostni galeriji Maribor.

Udeležba je brezplačna, plača se vstopnina v galerijo.

VABLJENI!