Preskoči na vsebino

Spoznaj umetnico / Meta Grgurevič

Kdo si in s čim se ukvarjaš?
Vizualna umetnica

Opiši svoje delo s tremi besedami / pridevniki.
Kinetično, gesamtkunstwerk.

Najboljši nasvet o svetu umetnosti, ki si ga prejela?
Ustvarjanje ni underground (metro), ki pelje v eni smeri do cilja, zato te na poti le redko kaj preseneti. Ustvarjanje je sprehod, kjer je poti do cilja nešteto in se vmes lahko tudi izgubiš.
(Carlo Di Racco, profesor na akademiji Lepih umetnosti)

Umetniško delo / avtor / glasba / film, ki te je v zadnjem času navdušilo?
Depart (Kalle Nio) /Dimitris Papaioannou, Roberto Castalluci / All Melody (album Nilsa Fhrama) /Parasite

Česa te je strah, ko ustvarjaš?
Da rezultat ne bo uspel ali da bi se izgubila rdeča nit.

Brez katerega pripomočka za ustvarjanje ne bi mogla živeti?
Edino brez rok in oči ne bi šlo. Pripomoček se vedno najde.

Kaj smatraš za največji uspeh v svoji umetniški karieri do zdaj?
Pregledni razstavi Nemogoči mehanizmi.

Kako gledaš na pozitivno ali negativno kritiko svojega ustvarjanja?
Konstruktivno.

Poimenuj enega umetnika, za katerega bi rada, da te z njim primerjajo.
Težko rečem, odvisno od obdobja.

Kaj pripravljaš v samoosamitvi?
Arhiviram dela, pripravljam katalog, pripravljam nove ideje, prototipe in skice za prihodnje projekte.

Meta Grgurevič (r. 1979, Ljubljana) je leta 2007 končala podiplomski študij slikarstva na Likovni akademiji v Benetkah. Že med študijem je z Jasmino Cibic, Maro Ambrožič in Mary Favaretto delovala v umetniškem kolektivu Passaporta, v katerem so tematizirale tranzitne prostore. Po razhodu skupine je začela razvijati samostojne projekte ter ohranila tradicijo sodelovanja z ustvarjalci z različnih področij. Dela Mete Grgurevič so bila predstavljena na številnih skupinskih in samostojnih razstavah. Med drugim je sodelovala na 56. beneškem bienalu, pri projektu UTTER / Paviljon Republike Slovenije (avtorja Jaše); na 13. praškem kvadrienalu scenografije in gledališkega prostora je s scenografijo baletne predstave Tristan in Izolda predstavljala Slovenijo; na 30. mednarodnem grafičnem bienalu je za projekt Mehanična galanterija / Srebrna nit s soavtorico Uršo Vidic prejela posebno omembo mednarodne žirije; na 31. mednarodnem grafičnem bienalu je njen projekt z naslovom Timekeepers prejel glavno nagrado občinstva. Leta 2016 je bila rezidenčna umetnica fundacije Mahler and LeWitt Studios v ZDA. Leta 2017 je na 32. mednarodnem grafičnem bienalu v koprodukciji z SNG Opera in balet Ljubljana s projektom Silenzio odprla bienale in novi razstavni prostor Ustvarjalni center Švicarija. Svoja dela je razstavljala v Sloveniji, Italiji, Avstriji, na Finskem, v ZDA in drugod.