PREDAVANJE / V MARIBORU MORA ROPOTATI
Umetnostna galerija Maribor, Strossmayerjeva 6
četrtek, 14. 11. 2013, ob 18.00
predava: Rajko Muršič, (nekdanji) glasbenik, publicist in raziskovalec popularne glasbe

»Ustvarjalnost je ključni temelj preživetvenega kompleksa; omogoča očiščenje (katarzo) in osvetljuje temnice človeškega bivanja; je odmik od nejasnih senc, ki jih je omenjal Platon v sloviti primeri iz Države. V mestu, ki se je nekoč ponašalo kot eno glavnih središč jugoslovanske industrije, a je skupaj z nekdanjo državo potonilo v breznu deindustrializacije, predvsem nihče ne sme molčati. To je mesto, v katerem bi moralo ves čas ropotati. In prav v tem vidim bistvo tistega, kar povezuje osemdeseta in dvatisočdeseta: enaka kriza, enaka stabilizacija, enako izgubljanje delovnih mest, enak obup in enaka tišina tistih, ki naj bi ropotali. Na drugi strani pa je izjemna trma osamelcev, ki jih večina ne jemlje resno. Kot sem zapisal že pred več kot dvajsetimi leti, velika količina zgradb še ni mesto. Maribor je tam, kjer daje videz mesta, pravzaprav vas. Govorim o lokalih, mestnih trgih, prireditvenih prostorih, kjer se zbirajo meščani na enak način kot so se stoletja zbirali vaški gospodarji v vaški krčmi po nedeljski maši. Toda tam, kjer nihče ne vidi mesta, v njegovem podzemlju in na njegovem obrobju, na najbolj marginalnih točkah, se goji prava urbana kultura. Ritem Maribora so pred tremi desetletji narekovale tovarne: trikrat na dan so se množice valile na delo ali domov: pred šesto, okoli dveh in okoli desetih zvečer. Ko so tovarne utihnile, jih je – v istem ritmu – zamenjal obup. Tišina. Negibnost. Nemoč.« (R. Muršič)

Rajko Muršič je profesor na Oddelku za etnologijo in kulturno antropologijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani. Poleg metodoloških in teoretskih predmetov predava Antropologijo popularne glasbe. Je avtor knjig o Centru za dehumanizacijo (1995), o mladinskem in rock klubu na Tratah (2000) ter o samoniklih prizoriščih v Sloveniji (2012) in kopice besedil o popularni glasbi. Bil je kitarist v mariborskih skupinah Mi (1979-1981), Gromska strela in 300 peklenščkov (1983) in Nebodigatreba s Tralfamadorja (1984-1985), kasneje pa je nastopal v duetu z Zmagom Jesenikom in solo. Kot novinar in urednik je delal na Maršu in Radiu Študent ter v redakciji študentskega časopisa Katedra.

VSTOP PROST! VLJUDNO VABLJENI!