Ognjen Ranković: Yugo logo

Ognjen Ranković: Yugo logo
Grafična identifikacija v Jugoslaviji, 2. del
Yugo logo je raziskovalni projekt, ki ga je leta 2019 začel beograjski grafični oblikovalec Ognjen Ranković. S to pobudo je želel ohraniti dediščino grafičnega oblikovanja. Osnova celotnega projekta Yugo logo je, da večina grafičnih simbolov, nastalih pred več kot pol stoletja, po sodobnih standardih še vedno velja za izjemno kakovostne rešitve. Pomemben je njihov vpliv na današnje (lokalno) oblikovanje, pa tudi na vzpostavljanje kolektivnih estetskih kriterijev, zaradi česar je raziskovalna tema – čeprav na videz arhaična – še zmeraj zelo aktualna.
Izdaja Yugo logo 2 prinaša 169 novih logotipov, monogramov in simbolov z območja Jugoslavije v obdobju od 1945 do 1991, priročnikom grafičnih standardov Sarajevo 1984.
''Grafični znak nima originala, materiala in velikosti. Vsak je original, realizirani so v vseh materialih in v vseh velikostih. Znak je podpis, zato ga avtor ne podpiše. Konstrukcija znaka je grafična narava znaka, ki omogoča kroženje (podvajanje, povečanje, zmanjšanje). Znak je zgoščena zgodba, včasih več različnih zgodb, ki so bile zreducirane na eno kratko besedo. Beseda se spremeni v sliko, ki jo preberemo z enim samim pogledom: vidimo in si jo zapomnimo hitreje, kot jo razumemo. Znak je boljši del zgodbe. Vsako znamenje je nova ljubezen, o ljubezni pa se sanja in razmišlja v resnici, vse se premeša in zato ni znano, kako znamenje nastane. Znamenje je lahko trpljenje.'' (Miloš Ćirić, 1982)
Avtor: Ognjen Ranković
Založba: Radnja, Zagreb
Jezik: hrvaški in angleški
Dimenzije: 15 x 21 cm
Obseg: 189
Izid: 2024
Cena: 25 €