Ava Tribušon Ovsenik / Good morning, and in case I don't see ya, good afternoon, good evening, and good night!*
Ava Tribušon Ovsenik / Good morning, and in case I don't see ya, good afternoon, good evening, and good night!*
UGM Kabinet, Strossmayerjeva 6
13. december 2024–19. januar 2025
otvoritev: petek, 13. december 2024, 19.00
kustos: Jure Kirbiš
S serijo slik in objektov, nastalih v preteklem letu, se na svoji prvi samostojni institucionalni razstavi v Sloveniji predstavlja v Londonu delujoča umetnica Ava Tribušon Ovsenik. Razstavo prirejamo v sodelovanju z galerijo VIN VIN na Dunaju in v Neaplju. V novi seriji slik Ava Tribušon Ovsenik interpretira fenomen množic – skupin ljudi – in polje asociacij, ki jih te porajajo: paradoks individualizma znotraj mase, srh enoumja ali povezanost v trenutku, dogodek, kot vezivo skupnosti ali potrošniški proizvod. Vir navdiha so impresije s poti, podobe iz umetničinega osebnega arhiva, komponirane v gomazeče gmote, ki počasi posegajo in zavzemajo slikarski prostor.
V umetničinem opusu izhaja zanimanje za množice iz slike, ki je nastala na podlagi povabila britanskega parlamenta študentom Royal College of Art ob smrti kraljice Elizabete II. Tribušon Ovsenik, takrat študentka na RCA, je imela v dnevih pred pogrebom priložnost spremljati zadnji poklon javnosti britanski kraljici v okolici westminstrske opatije. Nastala je slika, ki ne sledi tradiciji slikarstva državniških pogrebov oziroma »lying-in-state«, denimo upodobitve Churchillovega pogreba (1965) slikarja Alfreda Egertona Cooperja iz zbirke britanskega parlamenta, marveč se je umetnica odzvala na kolektivno, skoraj evforično vzdušje okoli dogodka. Slikarska dela na razstavi v UGM Kabinetu so v formalnem in vsebinskem smislu nadaljevanje umetničinega raziskovanja človeških gmot.
»V gravitiranju proti nečemu tako očitnemu kot je množica ljudi, vendar z navidezno višjim ciljem umetniškega raziskovanja, občutim neko temeljno zadovoljstvo. Kakor si sama razlagam, mi sledenje množicam omogoča, da bolje razumem potrebo ljudi po občutku prisotnosti, smotra, pomembnosti – ob tem pa to potrebo izpolnjujem predvsem sebi. Hkrati me veseli, da imam delavni material, ki se najde praktično na vsakem koraku – ena udeležba na obljudenem dogodku lahko zadošča za leto dni načrtovanega dela.
Ko je gostota množice največja, čutim med opazovanjem največje olajšanje. Takrat se mi zdi, da je organsko najbolj polnopomenska. Množica začne rasti takoj, ko se oblikuje, žene jo širitev – brez zamejitve v velikosti ali s prostorom, raste svobodno, za širjenje pa potrebuje le še več ljudi.
V tem nestrukturiranem stanju in nenehni razpršenosti vsaka množica pridobi svojevrstno ritmično energijo, ki jo poskušam ujeti v svojem slikarstvu. Odprtost, ki omogoča rast, grozi tudi z razpadom. Množica se razkroja boji in ga s hitrim širjenjem poskuša preložiti, odložiti. Prav ta proces pa zagotavlja njen končni razpad. Ambivalentnost tega pojava vzdržuje moje zanimanje za slikanje. Le širjenje množice preprečuje posameznikom umik v soočenje z lastnimi bremeni in zavrača obstoječo hierarhijo. Oblikuje samostojno infrastrukturo, ki pa je začasna.
Naslov razstave Good morning, and in case I don't see ya, good afternoon, good evening, and good night!* je fraza, izposojena iz filma Trumanov show (1998), ki naslavlja sorodne teme konstruiranega okolja in tragikomičnega razkoraka med hermetično zaprtimi okolji, ki tvorijo našo resničnost. V besedni zvezi najdem tudi določeno repetativnost, ki se mi zdi v teh okoljih pogosta in skupaj z občutki ugodja velikokrat vzbuja občutke obupa.«
— Ava Tribušon Ovsenik
*Dobro jutro in če se več ne srečamo, dober dan, dober večer in lahko noč!
Ava Tribušon Ovsenik (r. 1997, Ljubljana) je multidisciplinarna umetnica. Po zaključku študija na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani leta 2021, je leta 2023 magistrirala na Royal College of Art v Londonu. Dodatno se je izobraževala na Parsons School of Design v New Yorku, na Berlin International University of Applied Sciences in na Hochschule Anhalt v Dessau. Tribušon Ovsenik zastopa galerija VIN VIN (Dunaj/Neapelj), ki je umetnici začetek tega leta na Dunaju organizirala samostojno razstavo Bittersweet Descent. Razstava v UGM Kabinetu je umetničina prva samostojna institucionalna predstavitev v Sloveniji. Tribušon Ovsenik živi in ustvarja v Londonu.