28. 11. 2025–8. 1. 2026 Vozlišče
Vozlišče
UGM Kabinet, Strossmayerjeva ulica 6
28. november 2025–8. januar 2026
otvoritev: petek, 28. november 2025, 19.00
kurator: Vid Koprivšek
umetniki in umetnici: Maks Bricelj, Samra Buljić, Vid Koprivšek, Matej Mihevc in Lara Žagar
Razstava predstavlja novo produkcijo petih slovenskih umetnic in umetnikov mlajše generacije. V nedavnih manifestacijah svojih umetniških praks so delovali v kontekstih lokacijsko specifične umetnosti, prostorskih intervencij ter digitalnih razširitev, simulacij in drugih oblik virtualnosti. Konceptualna izhodišča razstave se oblikujejo okoli vprašanja, kako na izkušnjo teh praks vpliva njihova premestitev v navidezno nevtralen galerijski prostor. Kurator razstave nastopa tudi kot sodelujoči umetnik – kot soudeleženec, ne kot zunanji akter procesa. Razstava zato ni zasnovana kot izbor že obstoječih ali naročenih del, temveč kot načrtovanje izhodiščnih razmer in pogojev.
Pozornost je usmerjena v sam akt porajanja umetniških del – ne v smislu modernističnih pojmovanj avtorstva ali sodobnoumetniških kritik produkcijskih pogojev, temveč v načine, kako se dela odzivajo na svoje materialne in medijske pogoje. S premestitvijo v galerijski prostor so ti pogoji ukinjeni oziroma nevtralizirani; soočena s to ukinitvijo se dela prično odzivati na najmanjša odstopanja v percepciji galerijske nevtralnosti. Razlog za takšno »premestitev« se razkriva v značilnostih izbranih praks, ki delujejo skoraj v biološkem stanju. Opredeljujejo jih pojmi, kot so okužba, evolucija, prepustnost, samoniklost, dedovanje, mimikrija. Vsako odstopanje od idealnega modela kot zbodljaj sproži aktivnost: dela vzorčijo tla pod seboj, določajo smer gibanja, se ščitijo pred zunanjostjo, si odmerjajo prostor in zasičijo ozračje.
Skupinsko snovanje razstave zato ni izpostavljeno kot socialni ekosistem, temveč kot materialni – kot »polje delovanja materije«. Kuriranje postane eksperiment v petrijevki: nastavljanje pogojev in parametrov, ki vodijo v nadaljnji razvoj.
Maks Bricelj (1991) je leta 2016 diplomiral iz slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, kjer je leta 2021 zaključil magistrski študij kiparstva. Z Emo Maznik Antić se je predstavil s projektom Dwellings in Machinic Passages na IAB 05 na Hrvaškem (2025) in Hi-Res Prints for Burial T-shirts v Aksiomi (2023). Individualno se je predstavil s samostojnima razstavama Gel Chambers v R Space (2022) ter V stanju neustreznega delovanja v Kinu Šiška (2019) in na skupinskih razstavah Prilagajanje (Plaza Protokol, 2023), Plaza Protocol – Deposit v Mali galeriji Banke Slovenije (2022), Terminal Drift v MoTA LAB (2022), Open Call v Galeriji Škuc (2017), Community Kit v Projektnem prostoru MAO (2017) ter drugje.
Samra Buljić (1999) je diplomirala iz slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani (2024), kjer nadaljuje magistrski študij slikarstva. Svojo prvo samostojno razstavo Asimilacija dovršena: Avtokatalitična replikacija oblike je predstavila v Aksiomi (2025). Sodelovala je na več skupinskih razstavah: Odmev prihodnosti (2025) v Galeriji Equrna, Ampak! (2025) in Parkplac (2024) v Mali Galeriji Banke Slovenije, Prilagajanje (2023) v sklopu platforme Plaza Protocol, Terminal Drift (2022) v MoTA LAB ter drugje. Samostojno je razstavljala za projekt Das Garage, Garaža no.2: To Harness a Dust Devil (2024).
Vid Koprivšek (1998) je diplomiral iz slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje, kjer trenutno zaključuje magistrski študij videa in novih medijev. Svojo prvo samostojno razstavo Swarm Entry je predstavil v Aksiomi (2023). Z Matejem Mihevcem je soustvaril projekt Polymer Ooze v galeriji DobraVaga (2022) ter svoje delo predstavil na več skupinskih razstavah: Relational Grounds (KSlovenia, 2025), Odmevi prihodnosti (Equrna, 2025), festivalu Pixxelpoint (2024), na Trienalu umetnost in okolje EKO 9: Oči v skali (UGM, 2024), Terminal Drift (MoTA LAB, 2022), Ni belega platna (Mala Galerija Banke Slovenije, 2020) ter drugje.
Matej Mihevc (1995) se v svoji umetniški praksi na različne načine ukvarja z vplivom novih tehnologij na kulturno produkcijo. Trenutno zaključuje podiplomski študij videa in novih medijev na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Svoja dela je predstavil na več samostojnih razstavah: Tensor Edge Recon (2023, osmo/za), Deconstructed Club (2023, MoTA Lab), Polymer Ooze (2022, DobraVaga, z Vidom Koprivškom), @flat_gaze (2021, osmo/za), Kambrijski vmesniki (2021, Media Nox, s Farah Saro Kurnik). Že deveto leto na Radiu Študent vodi tudi avtorsko oddajo Modem, v kateri raziskuje internetno glasbeno podtalje.
Lara Žagar (1993) je diplomirala na Oddelku za oblikovanje oblačil na Naravoslovnotehniški fakulteti, trenutno pa zaključuje magistrski študij na Oddelku za video in nove medije na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Svoj projekt v teku, Re-teraformiranje, je predstavila v Osmo/zi (2025), Kinu Šiška (2024), na Grafičnem bienalu Ljubljana (2023) in Layerjevi hiši (2022). V tujini je samostojno razstavljala projekt Herbarium 1487 v projektnem prostoru Vent Space (Talin, Estonija, 2023). V okviru iniciative U30+ se je v Aksiomi predstavila s projektom 46.3532182, 15.1231226 (2025). Razstavljala je na skupinskih razstavah Plaza Protocol (Mala galerija Banke Slovenije), Ponjava (2022–2024, različne lokacije), X. festival IZIS: Cevi (2022), ter Unfamiliar Area ( Alkatraz, 2024) ter drugje.