Preskoči na vsebino

Polonca Lovšin / Zaradi dreves ne vidimo gozda

Polonca Lovšin (r. 1970) je arhitektka in umetnica, ki se v svojih delih osredotoča na različne samoorganizirane iniciative in alternativne oblike delovanja znotraj arhitekture in urbanizma. V zadnjih letih se ukvarja z razmerjem med mestom in podeželjem, kar je bila tudi tema njene doktorske dizertacije na Fakulteti za likovno umetnost in dizajn na Univerzi Bauhaus v Weimarju (2015). V mednarodnem in lokalnem likovnem prizorišču je uveljavljena kot vsestranska umetnica na področju intervencij in umetnosti v javnem prostoru, video performansov in animacij, v katerih obravnava alternativne načine bivanja. Zaradi dreves ne vidimo gozda je serija kolažev, ki obravnava kompleksno temo gozda z vidika podnebnih sprememb. Kolaži povezujejo lokalne zgodbe iz slovenskih gozdov z globalnimi dogodki, povezanimi z gozdovi, z do zdaj znanimi funkcijami gozda in novimi vlogami, ki se kažejo v spreminjajočih se podnebnih razmerah. Slike in legende vključujejo dejstva, statistiko, zakonodajo, članke v dnevnih časopisih in mnenja ljudi.

Škrlatni makao (škrlatna ara) Ara macao je vrsta papige, katere glavnino populacije najdemo v severni Južni Ameriki, v porečju Amazonke. Je izjemno velika, pisana in inteligentna papiga, zato je zelo priljubljena kot hišni ljubljenček. Lahko se nauči in posnema številne glasove, na človeškega lastnika pa se zelo naveže. Lov zaradi povpraševanja kot hišni ljubljenček pa je v naravi tisto, kar jo poleg izgube življenjskega prostora tudi najbolj ogroža. V naravi si makavi poiščejo partnerja, s katerim preživijo vse življenje. Najraje se prehranjujejo s sadjem in semeni, teknejo pa jim tudi hrošči in polži.