My world / Moj svet, nova subjektivnost v oblikovanju iz Velike Britanije

Umetnostna galerija Maribor, Strossmayerjeva 6

 

V Umetnostni galeriji Maribor predstavlja oblikovalsko razstavo My World / Moj svet sedmih mladih britanskih oblikovalcev oz. oblikovalskih tandemov in skupine arhitektov, predstavnikov generacije, ki na novo definira odnos med oblikovanjem, subjektivnostjo in obrtjo. Po gostovanju razsatve na bienalu oblikovanja Experimenta 2005 v Lizboni in nadaljnih predstavitvah v Litvi, na Norveškem, v Design Museumu v Londonu ter v Mestnem muzeju v Ljubljani, se razstava, jo je pripravil oddelek za design in arhitekturo British Councila v Londonu, seli v Maribor.

Razstava My World / Moj svet se osredotoča na pomen in položaj oblikovanja v sodobnem svetu. Obrt tradicionalno razumemo kot preplet posameznikove ustvarjalnosti, procesa izdelovanja in odnosa do materiala, v zadnjem času pa se vedno bolj povezuje z oblikovanjem in mu daje individualnost. Pričujoča razstava predstavlja nekakšen rezultat tega odnosa in oblikovalce, ki ustvarjajo lasten svet, ki je hkrati dovolj živ, da lahko vanj vstopijo tudi drugi. »Ideja obrti že sama po sebi vsebuje osebni pogled. Zato se je koncept obrti v oblikovanju tako hito uveljavil, saj oblikovanje zelo pogosto žrtvuje individualnost. Globalizacija in skokovit napredek digitalnih tehnologij vzbujata strah pred izgubo identitete. Oblike in podobe sveta, ki jih ustvarjajo industrija, založbe in gradbena podjetja - pogosto v sodelovanju z oblikovalci - so postale neprepoznavne. Izdelki, okolja in mediji si vse bolj delijo vizualne govorice, iz katerih je izginila vsaka sled geografskega ali osebnega porekla...Po poldrugem stoletju teženja k standardizaciji, k proizvajanju na milijone popolnih, enakih stvari smo si očitno zaželeli, da bi te stvari - zgradbe, izdelki, blagovne znamke - spet dobile otipljiv značaj.« (Emily Campbell, vodja oddelka za oblikovanje in arhitekturo, British Council London, iz razstavnega kataloga, 2005)

Danny Brown je svoj projekt poimenoval Software as Furniture / Software kot pohištvo in s serijo vzorcev, ki so projicirani na pohištvo, spreminja estetiko prostora. Predstavnika skupine Neutral sta ustvarila interaktivno videoanimacijo, ki kombinira resnično in izmišljeno krajino. Peter Traag s svojo zbirko stolov namerno opozarja na postopek izdelave z inovativno uporabo tehnologije in materiala. Jonathan Levien in Nipa Doshi, ustanovitelja oblikovalskega studia Doshi Levien, sta za svojo instalacijo, ki briše meje med obrtjo, oblikovanjem in manufakturo, našla navdih na indijskih tržnicah. Clare Page in Harry Richardson, ki predstavljata skupino Committee, sta svoj prispevek zasnovala na podobah odlagališč, ki na novo opredelijo naše pojmovanje lepote. Na nastanek sveta, ki hkrati izraža mirnost in kaos in sta ga ustvarila Michael Cross in Julie Matthias, predstavnika Wokmedie, je vplival njun obisk Šrilanke po katastrofalnem cunamiju. Alison Willoughby pa svojo prevzetost z obliko in materiali razkriva z oblačili - s pisanimi zvončastimi krili.

Razstavo otvarja dr. Robert Monro, direktor British Councila v Sloveniji.