Preskoči na vsebino

Umetnostna galerija Maribor, Strossmayerjeva 6

Mariborski fotograf  in oblikovalec Matjaž Wenzel (1973) se na prvi samostojni razstavi v Umetnostni galeriji Maribor predstavlja s fotografskim projektom HK. Fotografski dokument predstavlja Hutterjevo kolonijo in se osredotoča na predstavitev socialnega prostora na Pobrežju v Mariboru. Prvi sklop v črno-beli tehniki velikega formata (realiziran leta 2006) prikazuje zgodnjo jesen s še bujnim rastjem in občasno vsebuje prisotnost človeške figure kot merilo prostora. Fotografije so predstavljene tako, da simulirajo realno urbanistično postavitev hiš v koloniji. V drugem, barvnem sklopu, ki je predstavljen v obliki knjige umetnika/artist`s book (realiziran leta 2008), je prikazana zima, ki vsebuje bolj transparenten pogled fotografskega polja. V teh fotografskih izrezih je človeška figura popolnoma odsotna, zato je učinek minljivosti toliko močnejši. Komunikacija je osredotočena na arhitekturo, kjer začutimo zgolj človeško sled. Oba sklopa izhajata iz enake pozicije kamere-fotografa in skupaj spodbujata primerjavo enakih pogledov, v različnem časovnem obdobju in različnih svetlobnih medijih (črno-belo in barvno). Fotograf oboje nadgrajuje z doslednim ustvarjalnim pristopom. V izhodišču dokumentarne fotografije se Matjaž Wenzel povezuje s konkretnim posegom v prostor, kar daje ciklu še novo dimenzijo. Ta govori v prid, da moramo delo šteti za projekt v prostoru, saj so vanj bili vpleteni najmanj trije akterji s fotografij - fotografija pa je le stadij v procesu.

Hutterjeva kolonija bila nekoč primestna delavsko-bivalna soseska, ki jo je med leti 1936/37 dal zgraditi mariborski tovarnar Josip Hutter. Danes naselje kaže zelo heterogen in močno spremenjen videz. Stanovalci so tekom let po svojih predstavah in zmožnostih ter potrebah močno posegli v homogenost in enovitost arhitekture, tako da vsaka kaže svoj značaj. Vendar pa je Hutterjeva kolonija kljub individualnim spremembam pomemben pričevalec delavsko mestne bivanjske kulture in dediščine Maribora ter tudi Slovenije. Prav ta dinamičnost sprememb, ki so jih bile deležne posamezne hiše tekom desetletij, kakor tudi cela soseska, se nazorno kaže skozi fotografije Matjaža Wenzla. Z interpelacijo soseske skozi dva letna časa pa so te spremembe še stopnjevane.    

Matjaž Wenzel je rojen leta 1973 v Mariboru. Diplomiral je pri prof. Ludviku Pandurju z nalogo Leal souvenir – podoba kot spomin s pomočjo časovnega stroja na Pedagoški fakulteti, smer likovna umetnost, na mariborski univerzi. Dejaven je kot samostojni fotograf in oblikovalec ter živi in ustvarja v Mariboru.

Samostojne razstave (izbor): 1994, Fotogalerija Stolp, Maribor; 1996, Avla Nova KBM, Maribor; 2001, Dva, Media Nox, Maribor; Krvodajalci, Galerija Alkatraz, Ljubljana; 2006, HK, Mala galerija, Cankarjev dom, Ljubljana.

Skupinske razstave (izbor): 1994, Japonski mednarodni fotografski salon, Tokio; 2001 Akt na Slovenskem, Arhitekturni muzej, Ljubljana;  Kompilacije – Fotografija, Umetnostna galerija, Maribor; 2003, Kompilacije – Oblikovanje, Umetnostna galerija, Maribor; 2005, Miprijagalerija, Razstavni salon Rotovž, UGM, Maribor; 2006, Intimno, Obalne galerije Piran, Piran; 2007, Blok, Finalisti za nagrado OHO, Galerija P76, Ljubljana; 2008,  European Night, Les Recontres d’Arles Photographie, Arles; HK, Nuit Blanche, Pariz.

Nagrade â„ nominacije: 2007 finalist za nagrado OHO, Galerija P76, Ljubljana;  nagrada grafičnega oblikovanja za Najlepšo slovensko knjigo (Složitje, Zvezdana Majhen, Založba Obzorja Maribor) v kategoriji književnost, Cankarjev dom, Ljubljana.  

Kustosinja: Meta Kordiš, kustosinja UGM