Beat Presser, Werner Hezog. Film mora imeti tudi fizično dimenzijo
Razstavni salon Rotovž, Trg Borisa Kraigherja 3, Maribor

Razstava fotografij švicarskega fotografa Beata Presserja predstavlja ikono nemškega filma -Wernerja Herzoga - v akciji, na snemalnih setih svojih filmov, pred eksotičnimi kulisami in s filmskimi zvezdami. Potujoča razstava Goethe-Instituta je na ogled ob 4. mednarodnem festivalu dokumentarnega filma DokMa 2007, ki bo v Mariboru od 2.–7. novembra 2007 predstavila izbor okoli 60 filmov.

Svet filmov Wernerja Herzoga je bizaren in nasilen. Njegovi protagonisti so posebneži, liki na skrajnem robu, pogosto fizično ali psihično deformirani, ki se neuspešno upirajo procesu propada. Zato so Herzogu občasno očitali fatalizem in spekulativno izkoriščanje abnormalnosti. V resnici prevladuje v njegovih filmih racionalen skepticizem, ki na razsvetljenski način prikazuje meje človeškega obstoja. Werner Herzog pravi: »Iščem lastno slovnico podob, iščem podobe, ki ustrezajo našemu času in jih ni videl še nihče.« V svojih filmih je vedno zahteval fizično prepričljivost. Po njegovem mnenju nastane verodostojnost podob s pomočjo realnega preživetja, ki lahko sega vse do skrajne meje praga bolečine. Tudi svoje režijo označuje v prvi vrsti kot »atletsko delo«. Njegovi scenariji, večinoma v obliki proze, dopuščajo veliko prostora za improvizacijo. Beat Presser, ki je kot fotograf spremljal nastanek treh njegovih filmov, je to fizično dimenzijo prepričljivo ujel v podobe: njegove fotografije prikažejo režiserja Wernerja Herzoga v gibanju, kako usmerja dogajanje v kadru, kot strastnega inscenatorja in neutrudno gonilno silo svojih filmov.

Beat Presser (www.beatpresser.com), rojen leta 1952, se je kot fotograf in snemalec izobraževal v Baslu, New Yorku in Parizu, kjer je delal za najpomembnejše modne fotografe. Zgodnjo slavo je dosegel kot založnik več fotografskih revij v 70-ih letih. V letu 1980 je začel sodelovati z Wernerjem Herzogom in Klausom Kinskim – s fotografijami je dokumentiral snemanje filmov »Fitzcarraldo« in »Cobra Verde«.

Fotografska razstava je projekt Goethe-Instituta (www.goethe.de/ljubljana),ki je nastal ob 60-letnici režiserjevega rojstva in prikazuje 50 fotografij švicarskega fotografa Beata Presserja in 13 eksponatov Filmskega muzeja Berlin ter je na svetovni turneji od konca leta 2004.

Četrti mednarodni festival dokumentarnega filma DokMa 2007 (www.dokma.net) ponovno odprira čez leto zaprta vrata mestnih kinodvoran Partizan in Udarnik, ter Prvega odra Prve gimnazije, kot prvič pa v sodelovanju s slovenskimi profesionalnimi filmskimi združenji (Društvo slovenskih filmskih ustvarjalcev, Društvo slovenskih režiserjev) z zlatim lokvanjem nagradil tudi najboljši slovenski kratki dokumentarec in najboljši slovenski dokumentarec. PIFF, društvo preoblikovanja komunikacij – sekcija DokMa v so-organizaciji z Društvom za razvoj filmske kulture pod geslom Vsi smo DokMa! promovira kreativen in kakovosten dokumentarni film širšemu občinstvu.

Razstavo je otvoril direktor Goethe - Instituta g. Abed Naumann Thabet.

Kustosinja razstave: Simona Vidmar, kustosinja UGM