Umetnostna galerija Maribor, Strossmayerjeva 6

Umetnostna galerija Maribor ob zaključku leta vabi na strasten fotografski zapis spektakularne španske predstave Tomaža Pandurja, Barroco, skozi objektiv Aljoše Rebolja.

Aljoša Rebolj, ki je javnost pogosto vznemirjal z malih zaslonov ter s svojim drznim modnim slogom, danes tako doma kot v tujini stopa v ospredje predvsem s fotografijo. Številne objave in odmevno naročniško fotografijo dopolnjuje z intimnimi projekti. Med te sodi tudi pričujoča razstava osemnajstih fotografij, ki jih je avtor posnel v Madridu na vaji novega gledališkega spektakla Tomaža Pandurja, Barroco. Meta Krese je o velikih fotografskih povečavah Aljoše Rebolja zapisala: »Fotografije dajejo občutek, da je vse, kar se dogaja na odru, uporabil za svojo pripoved, kot da bi bila predstava narejena zgolj zanj. Ker ni bil odgovoren za dogajanje pred objektivom, se je lahko oklenil svoje zgodbe, svojega razmerja z gledališčem, ki je zelo dolgo, in če prav razumem fotografije, velikokrat tudi travmatično. Seveda, saj govorijo o ljubezni.«

V prijateljskem pismu režiser predstave, Tomaž Pandur, razkriva še globljo povezavo med vidnim in nevidnim: »Dragi Aljoša, vidiš stvari, ki si jih drugi ne znajo niti predstavljati, kot Roy v Scottovem Blade Runnerju, tudi ti vidiš C – žarke v teminah Tannhauserjevih vrat. Vidiš trenutke, ki bi bili izgubljeni kot solze v dežju, če jih ne bi ujel v pravem, svetem trenutku in jih skulpturiral v slike, arhetipske primordialne slike, ki stanujejo v mojem teatru. Slike, ki jih še nikoli nismo videli...«

Aljoša Rebolj je rojen 1966 v Kranju. Od 12. leta je kot gledališki  igralec nepretrgoma sodeloval z uglednimi jugoslovanskimi gledališkimi režiserji. Študiral je na Fakulteti za arhitekturo v Ljubljani, absolviral igro na AGRFT in se sočasno izobraževal na British School of Freelance Photography. Šest let je odkrival alkimijo klasične fotografije s preživljanjem noči v svoji temnici. Prvo fotografijo mu objavi francoski Photo. Naslednjih 15 let njegove fotografije objavlja presek slovenskega editorialnega tiska in  malodane vsi oglaševalski naročniki. Sledijo nagrade za oglase na domačih oglaševalskih festivalih in short lista v Cannesu. Iskanje lepote intimno dopolnjuje s fotografijo v gledališču.

Razstava je bila premierno na ogled ob Mesecu fotografije (oktober 2007) v prostorih Mestne galerije Ljubljana. Izvršna producentka razstave je Dragica Petrovič. Razstavo je otvoril režiser mednarodnih odrov, fantast gledališkega sveta Tomaž Pandur.