kustosinja razstave: Simona Vidmar

Razstava fotografij švicarskega fotografa Beata Presserja predstavlja ikono nemškega filma -Wernerja Herzoga - v akciji, na snemalnih setih svojih filmov, pred eksotičnimi kulisami in s filmskimi zvezdami. Potujoča razstava Goethe-Instituta je na ogled ob 4. mednarodnem festivalu dokumentarnega filma DokMa 2007, ki bo v Mariboru od 2.–7. novembra 2007 predstavila izbor okoli 60 filmov.

Svet filmov Wernerja Herzoga je bizaren in nasilen. Njegovi protagonisti so posebneži, liki na skrajnem robu, pogosto fizično ali psihično deformirani, ki se neuspešno upirajo procesu propada. Zato so Herzogu občasno očitali fatalizem in spekulativno izkoriščanje abnormalnosti. V resnici prevladuje v njegovih filmih racionalen skepticizem, ki na razsvetljenski način prikazuje meje človeškega obstoja. Werner Herzog pravi: »Iščem lastno slovnico podob, iščem podobe, ki ustrezajo našemu času in jih ni videl še nihče.« V svojih filmih je vedno zahteval fizično prepričljivost. Po njegovem mnenju nastane verodostojnost podob s pomočjo realnega preživetja, ki lahko sega vse do skrajne meje praga bolečine. Tudi svoje režijo označuje v prvi vrsti kot »atletsko delo«. Njegovi scenariji, večinoma v obliki proze, dopuščajo veliko prostora za improvizacijo. Beat Presser, ki je kot fotograf spremljal nastanek treh njegovih filmov, je to fizično dimenzijo prepričljivo ujel v podobe: njegove fotografije prikažejo režiserja Wernerja Herzoga v gibanju, kako usmerja dogajanje v kadru, kot strastnega inscenatorja in neutrudno gonilno silo svojih filmov.  

Beat Presser (www.beatpresser.com), rojen leta 1952, se je kot fotograf in snemalec izobraževal v Baslu, New Yoku in Parizu, kjer je delal za najpomembnejše modne fotografe. Zgodnjo slavo je dosegel kot založnik več fotografskih revij v 70-ih letih. V letu 1980 je začel sodelovati z Wernerjem Herzogom in Klausom Kinskim – s fotografijami je dokumentiral snemanje filmov »Fitzcarraldo« in »Cobra Verde«.

Fotografska razstava je projekt Goethe-Instituta (www.goethe.de/ljubljana), ki je nastal ob 60-letnici režiserjevega rojstva in prikazuje 50 fotografij švicarskega fotografa Beata Presserja in 13 eksponatov Filmskega muzeja Berlin ter je na svetovni turneji od konca leta 2004.

Četrti mednarodni festival dokumentarnega filma DokMa 2007 (www.dokma.net) ponovno odprira čez leto zaprta vrata mestnih kinodvoran Partizan in Udarnik, ter Prvega odra Prve gimnazije, kot prvič pa v sodelovanju s slovenskimi profesionalnimi filmskimi združenji (Društvo slovenskih filmskih ustvarjalcev, Društvo slovenskih režiserjev) z zlatim lokvanjem nagradil tudi najboljši slovenski kratki dokumentarec in najboljši slovenski dokumentarec. PIFF, društvo preoblikovanja komunikacij – sekcija DokMa v so-organizaciji z Društvom za razvoj filmske kulture pod geslom Vsi smo DokMa! promovira kreativen in kakovosten dokumentarni film širšemu občinstvu.

Razstavo je otvoril direktor Goethe - Instituta g. Abed Naumann Thabet.

VSTOP PROST! VLJUDNO VABLJENI!

info:
Umetnostna galerija Maribor
SI - Strossmayerjeva 6, 2000 Maribor
T 02/ 229 58 60, 02/250 25 43
M 041/658 473 F 02/ 252 77 84
info@ugm.si, www.ugm.si