Preskoči na vsebino

VODSTVO / MI. VI. ONI.
MI, VI, ONI. Fragmenti alternativnih praks 80-ih v Mariboru 
Umetnostna galerija Maribor, Strossmayerjeva 6 
sobota, 18. januar 2014, ob 11.00
vodijo: Miran Mišo Hochstätter, fotograf; Vojko Pogačar, slikar in multimedialni umetnik; Meta Kordiš, kustosinja

Miran Mišo Hochstätter in Vojko Pogačar bosta vsak s svojega zornega kota predstavila ustvarjalnost, dogodke in ljudi na razstavi MI, VI, ONI. Skozi dialog med umetnikoma in kustosinjo bomo spoznavali različna dela in projekte, pripetljaje ter duh časa. Na vodstvu bodo izpostavljena dela in projekti Mirana Miša Hochstätter in Vojka Pogačarja, predvsem intervencije v urbani prostor, nove oblike in načini fotografskega izražanja ter predstavitve, uporaba in izzivi novih tehnologij (video, računalnik) ter prostorske multimedialne instalacije.

Miran Mišo Hochstätter je bil v 70-ih in 80-ih letih prejšnjega stoletja avtor poetičnih audiovizualnih zgodb in soavtor multimedialnih projektov, kjer je svojo fotografijo združeval z glasbo in poezijo. Glasba in literatura sta, ob fotografiji, dve njegovi največji slabosti, ki ju niti malo ne skriva. Vojko Pogačar je o svojih prvih soočenjih z računalnikom v 80-ih zapisal, da se je skozi uporabo te nove tehnologije »loteval ekspresivne in animirane risbe ter slikanja z računalnikom, kar je pripeljalo do neke vrste procesualno razvojne animacije idej. Slikanje je postalo zvezno pripovedovanje v slikovnem mediju. Glede na to, da je bil tudi na splošno to povsem nov medij, je zanimivo,« pravi Pogačar, »da [je] ob tem premišljeval dokaj politične teme. Ne v smislu dnevne politike, temveč bolj v filozofskem smislu - kaj smo, kaj počnemo, kam smo namenjeni - in [se] skozi to prizmo poigraval med drugim tudi s Slovenskimi arhetipi in sorodnimi pojmi, kot so Deseti brat, Krpan, Krjavl, Slovenija, Jugoslavija itd. Med drugim [je] raziskoval tudi variacije na temo strukturno poligoniziranih površin, ki so bile takrat še minimalno prostorsko modulirane. Po treh desetletjih pa se je ta poligonizirana površina povsem drugače osmislila in prostorsko umestila. V [Pogačarjevem] primeru je nastala kot posledica 3D modelov, skenogramov lastnega telesa in bila nato interpretirana kot notranja pokrajina - sprehod po notranjosti ali zunanjosti lastnega telesa.«

Miran Mišo Hochstätter je študiral na Oddelku za likovni pouk mariborske Pedagoške akademije, med leti 1972-1974 pa na Bayerische Staatslehranstalt für Photografie v Münchnu. Najprej v svobodnem poklicu, pozneje pa kot samostojni podjetnik, je aktiven na področju kreativne fotografije in grafičnega oblikovanja. Njegovo delo je vidno na številnih prospektih, plakatih, koledarjih, opremi gramofonskih in CD plošč, ovitkih pesniških zbirk in monografskih knjižnih izdajah. V 90-ih je v prevzel očetov fotografski studio z dolgoletno tradicijo in se posvetil najžlahtnejšim fotografskim témam: portretu, aktu in tihožitju.

Vojko Pogačar je študiral slikarstvo na ALUO, med leti 1992-1993 je živel in delal v Parizu. V osemdesetih je profesionalno deloval na področju grafičnega in industrijskega oblikovanja. Hkrati je raziskoval potenciale novih medijev kot so video in računalnik ter se povezoval z različnimi ustvarjalci (npr. neformalna skupina Margine). Razstavlja na številnih samostojnih in skupinskih razstavah doma in v tujini. Danes je izredni profesor na Fakulteti za strojništvo, smer inženirsko oblikovanje.

VLJUDNO VABLJENI! VSTOP PROST!