Preskoči na vsebino

Bienalna razstava Pogled na likovno umetnost 6
Slovenija: Jaz, tukaj, zdaj
Lamutov likovni salon Galerije Božidar Jakac, Kostanjevica na Krki
otvoritev: petek, 9. september 2011, ob 19.00  

Razstava bo na ogled v posameznih galerijah z otvoritvami v naslednjih dneh:  
7. oktober 2011: Gorenjski muzej, Kranj
3. november 2011: Galerija Murska Sobota
16. december 2011: Koroška galerija likovnih umetnosti
6. januar 2012: Mestna galerija Nova Gorica
30. marec 2012: Galerija Velenje
10. maj 2012: Galerija sodobne umetnosti, Celje
16. junij 2012:  Obalne galerije Piran, Galerija Loža Koper 

avtorji in avtorice
: Dubravko Baumgartner, Vesna Blagotinšek, BridA/Sendi Mango, Jurij Pavlica, Tom Kerševan, Robi Caglič, Ana Čigon, Andreja Džakušič, Milan Golob, Maja Hodošček, Jurij Kalan, Anja Kranjc, Gani Llalloshi, Martina Mihoković, Maja Pučl, Jože Slak, Natalija Šeruga, Marko Tušek, Tanja Vergles, Uroš Weinberger  

Bienalna razstava
Pogled na likovno umetnost Dolenjske, Bele krajine in Posavja je po desetih letih prerasla svoje ustaljene okvire in se sedaj širi na teritorij celotne Slovenije. Zasnova razstave temelji na izhodiščih prvotne bienalne razstave Pogled s pomembno razliko, da odslej pri izboru del sodelujejo posamezni kustosi večine pomembnejših slovenskih regionalnih galerij (9), ki redno spremljajo razvoj sodobne likovne umetnosti. Vloga vsakega kustosa je, da na določeno temo izbere po eno likovno delo iz zadnjih dveh let dveh umetnikov iz okolja delovanja galerije. Na razstavi se z glasovanjem vseh sodelujočih kustosov izbere posamezno delo, katerega avtor je nagrajen s samostojno razstavo v naslednjem letu. Tako skupinska bienalna razstava kot tudi razstava nagrajenega umetnika je na ogled v vseh galerijah, ki sodelujejo pri projektu.

Razstava
Pogled na likovno umetnost Slovenije je glede na izhodišče, namen in cilj temeljnega pomena za slovenski prostor, saj ponuja edinstven vpogled na trenutno dogajanje na likovnem področju celotne Slovenije. Tema tokratne razstave je opredeljena z naslovom Jaz, tukaj, zdaj in je vezana na umetnikovo aktualno intimno doživljanje samega sebe in okolja, v katerem živi.

kustosinja
: Barbara Rupel, kustosinja Galerije Božidar Jakac
galerije, ki sodelujejo pri projektu: Galerija Božidar Jakac, Kostanjevica na Krki (Barbara Rupel), Galerija Murska Sobota (Robert Inhof), Galerija sodobne umetnosti, Celje (Irena Čerčnik), Galerija Velenje (mag. Milena Koren – Božiček),
Gorenjski muzej, Kranj (dr. Damir Globočnik), Koroška galerija likovnih umetnosti, Slovenj Gradec (Katarina Hergold), Mestna galerija Nova Gorica (Pavla Jarc), Obalne galerije Piran (Majda Božeglav - Japelj), Umetnostna galerija Maribor (Meta Kordiš)
UGM (Meta Kordiš) je za razstavo izbrala deli Chandax – Fodele Natalije Šeruga in Die Toteninsel Milana Goloba.

Natalija Šeruga
, Chandax – Fodele, 2011, jajčna tempera, olje, platno, 158 x 114 cm

Golob Natalija Šeruga razstavlja delo
Chandax - Fodele iz svojega najnovejšega cikla Copula Mundi. Umetnico takoj prepoznamo po nepravilnem kvadratnem platnu, šivanem na železni okvir, po mehkem strukturiranju barvnih tonov in nepogrešljivih okostnjakih, ki v njenem slikarstvu pogosteje predstavljajo Bitja in manj morbidne ali vanitas konotacije. Slikarski prostor zasnuje s postavitvijo z jajčno tempero upodobljenih skeletov, ki v zadnjem ciklu vedno nastopajo v med seboj gledajočih se parih. Nadaljuje s postopnim (ne)nadzorovanim nanašanjem oziroma polivanjem ali razlivanjem različnih oljnih barv po slikarskem platnu. Ta način slikanja je avtorica zastavila pri ciklu risb (2008-2009), dosledno ga je izvedla v seriji slik Vrnitev v domači kraj (2009), v najnovejšem ciklu pa je prefinjeno prelivanje in plastenje razlivanja barv izpeljala do popolnosti. Iz mehkih prehodov razlitih barvnih lis in kontrastov, ki delujejo kot oblaki ali barvne meglice, postopoma izstopajo svetli deli lobanj in kosti. Še nikoli tako rentgensko natančni in kiparsko plastični okostnjaki so povezani in poudarjeni z belino tančice, ki se kot ekran odpira v prvem platnu in daje vtis varnega kokona v brezmejnem vesolju.  

Natalija Šeruga
(1971) je diplomirala (1999) in magistrirala (2003) iz slikarstva na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani. Od prve samostojne razstave v celjskem Likovnem salonu leta 1999 je Natalija Šeruga redno prisotna v razstavnem programu domačih in tujih galerij ter muzejev. Njena dela so v več umetniških zbirkah (Umetnostna galerija Maribor, NLB, Zbirka Talum, Slovenski kulturni center Korotan, Dunaj, Mestna Galerija, Nova Gorica, Galerija Murska Sobota). Kot svobodna umetnica živi in ustvarja v Radencih.

Milan Golob
, Die Toteninsel, 2011, slikarsko-fotografska instalacija  
Instalacijo Die Toteninsel sestavljajo slike Johann Mallovič (1819-1883), Arnold Böcklin (1827-1901), Ivan Marković (1850-1920) in fotografija otoka v Boki Kotorski Sveti Đorđe. Avtor že desetletje slika barvito strukturirane slike majhnih formatov, na katerih vladajo štirje krogi v različnih kompozicijah. Vendar kot kaže tudi dana instalacija, ni niti ena slika enakih dimenzij kot druga, niti en krog ni enak drugemu in niti ena barvna kombinacija se ne ponovi na drugem likovnem delu. Vsaka slika ima svoje ime in življenje, ki ga živi avtonomno ali v odnosu z ostalimi slikami in fotografijami. Avtor naslavlja svoja slikarska dela po resničnih osebah, znanih in manj znanih ljudeh iz sveta fizike, književnosti in likovne umetnosti kot v primeru prve slikarske instalacije Moje prijateljice (slike) in Natalija (risbe) (2006) ali po konkretnih, sicer anonimnih pokojnikih, ki jih je predstavil na razstavi Kraljice noči (2009), kjer so bile slike razstavljene skupaj s fotografijami nagrobnikov, na katerih je bilo ime – naslov slike. Obiskovanje pokopališč in zbiranje imen preminulih skupaj s fotografiranjem nagrobnih kamnov je del slikarskega procesa. Milan Golob, ki ustvarja slike s predanostjo in nežnostjo, jih šele naknadno, intuitivno in iracionalno poimenuje iz nabora zgodovinskih oseb ali svoje zbirke ljubih mu oseb, ki jih večinoma osebno ni poznal. Zgodba predstavljene instalacije je grajena na konkretnih osebah, okoli katerih avtor plasti svojo pripoved, osnovano na spekulacijah lastnega vedenja, lokalnih legend in prostih asociacij.

Milan Golob
(1963) je najprej diplomiral na Oddelku za fiziko na Fakulteti za matematiko in fiziko (1987) in nato  na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani(1993). V obdobju 1995-2000 je bil urednik revije Likovne besede. Njegova dela se nahajajo v različnih umetniških zbirkah (NLB, SKB, Faktor banka, Zavarovalnica Triglav, Abanka, NATO - Bruselj, Eine Sammlung-Casino Velden, Slovenski kulturni center Korotan - Dunaj, Evropska komisija - Bruselj, Okolje Consulting Art Collection – Ljubljana). Milan Golob pogosto samostojno in skupinsko razstavlja doma in v tujini. Kot svobodni umetnik živi in ustvarja blizu Radencev.