Preskoči na vsebino

25 let pedagoške dejavnosti v UGM

Letos praznujemo 25 let, odkar smo v program galerije vpeljali pedagoško dejavnost! Danes je le-ta del razvejanega izobraževalnega programa, ki zaradi omejitev trenutno poteka nekoliko drugače. Začetnica pedagoške dejavnosti v naši galeriji je današnja direktorica UGM Breda Kolar Sluga. Prve male obiskovalce smo v galerijo povabili v okviru trienala EKO 5. Letos bomo z delom ponosno nadaljevali tudi v okviru trienala EKO 8. Ob 25. obletnici smo prejeli nekaj izjav sodelavcev in udeležencev našega pedagoškega programa. Hvala vam!

»Kar zmore ponuditi posamezniku živa izkušnja z umetnostjo, čeprav sam ni umetnik, je neprecenljivo. Odpira svetove, ki so blizu občutenjem, čudenju, poglobljenim spoznanjem. Takšni so vsa leta tudi moji šolski obiski z učenci v UGM, od prve do zadnje razstave, ne glede na teme, s katerimi so nas razstave nagovarjale. Otroški pogledi, vprašanja, odzivi in interpretacije videnega ter odprti pogovori s kustosinjami ter med otroki samimi, so bile vedno zelo dragocene izkušnje, ki jih lahko nudijo le neposredni in avtentični stiki z umetnostjo. Na tak način se otroci oblikujejo v razmišljujoča bitja in to je pravzaprav tudi namen šole. Nekaj mojih učencev je med priznanimi ustvarjalci in umetniki. Zato sem na eni strani hvaležna priložnostim, ki jih UGM ponuja in na drugi staršem, ki razumejo pomen in podpirajo naše obiske. Tako smo lahko vseh 25 let res pravi 'prijatelji UGM'.«
— Polona Legvart, Osnovna šola bratov Polančičev Maribor

»Sobotne ustvarjalnice v UGM pod vodstvom Brigite Strnad in Urše Rotman so čudovita priložnost za otroke, da na igriv način vstopijo v svet likovne umetnosti. Otroci v krajšem uvodnem delu spoznajo razstavljena dela in se o njih pogovorijo, pri čemer jih Brigita in Urša spodbujata k doživljanju del, samostojnemu razmišljanju ter izražanju lastnega mnenja. Tako spodbudita njihovo naravno radovednost, ki je odlična podlaga za lastno ustvarjanje, ki temu sledi. Otroci pridejo na delavnicah v stik z mnogimi tehnikami slikanja in materiali za likovno ustvarjanje, ki jih sicer ne bi imeli priložnosti spoznati. Skozi ustvarjanje krepijo svojo domišljijo in ustvarjalnost ter pridobivajo na samozavesti. Predvsem pa spoznajo, da je svet v treh dimenzijah mnogo bolj zanimiv kot samo v dveh (npr. televizija).«
— Aleksandra Nuč, mama Reneja, ki obiskuje sobotne ustvarjalnice

»Pred mnogimi leti sem dobila priložnost, da kot študentka likovne pedagogike sodelujem v pedagoškem programu UGM. Takrat sem spoznala, da otroci vzpostavijo odnos do umetnin predvsem zaradi skrbnega pedagoškega vodstva. Slednje pomembno vpliva na to ali bodo vrata v UGM samo vrata v drug prostor ali pa bodo vrata v vseobsegajoči svet novih doživetij in spoznanj.
— doc. dr. Janja Batič, Pedagoška fakulteta UM, Oddelek za likovno umetnost

»K sodelovanju me je prepričala profesionalnost in visoka strokovna usposobljenost kustosov pedagogov, ki v okviru institucije delujejo, predvsem gospa Brigita Strnad. Povsem zaupam njeni strokovni presoji, da razstavo predstavi na način, ki je starosti otrok primeren. Odlično se mi zdi, da imajo otroci možnost že v zgodnjem otroštvu spoznati galerijo kot institucijo. Na njim primeren način se seznanjajo z različnimi umetniškimi deli. V ustvarjalnih delavnicah pa se seznanjajo z različnimi likovnimi tehnikami.«
— Neda Brauner, Vrtec Ivana Glinška Maribor